;
coinex

خداحافظی خودروسازان داخلی با قیمت‌گذاری دستوری

آنطور که جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند، شرکت‌های خودروساز باید با قیمت‌گذاری دستوری خداحافظی کنند.

با اعلام رسمی رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تمامی شرکت‌های خودروساز تا اواخر سال جاری فرصت دارند از برنامه قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند وگرنه محدودیت‌هایی برای آنها وضع خواهد شد. بنابر اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی یکی از محدودیت‌هایی که درصورت عدم اجرای این طرح توسط خودروساران گریبان آنها را می‌گیرد، عدم امکان فروش سهام تودلی است. در ادامه با جزئیات نوشته همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: تمام طرح‌های فروش هفته جاری به هفته آینده موکول شدند

خودروسازان با قیمت‌گذاری دستوری خداحافظی کنند

طبق اعلام رسمی رئیس سازمان خصوصی‌سازی، تمامی خودروسازان داخلی موظف‌اند تا پایان سال ۱۴۰۱ از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شوند؛ وگرنه شامل محدودیت‌هایی خواهند شد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

گویا بالاخره به پایان مبحث قیمت‌گذاری دستوری توسط خودروسازان داخلی نزدیک شده‌ایم و به‌نظر می‌رسد تا پایان سال جاری، این اتفاق رخ خواهد داد. طبق تعهد وزارت صمت، تمامی خودروسازان باید از شمول قیمت‌گذاری خارج شوند. این خبر و بیانیه توسط حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام شده است.

خودروسازان با قیمت‌گذاری دستوری خداحافظی کنند

حسین قربانزاده درباره پایان یافتن قیمت‌گذاری دستوری برای خودروسازان تا پایان سال ۱۴۰۱ گفت:

بر اساس تعهد وزارت صمت، همه خودروسازان داخلی موظف هستند تا پایان سال جاری از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند؛ اگر به هر دلیلی این تعهد انجام نشود، خودروسازان امکان فروش سهام تودلی را نخواهند داشت.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین با تاکیدی دوچندان و قاطع اعلام کرد: «این تعهد یا انجام می‌شود یا انجام نمی‌شود؛ آن خودروسازانی که از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج می‌شوند، روال عادی را طی کرده و از مزایا و امکانات موجود بهره‌مند خواهند شد. اما اگر این تعهد توسط خودروسازان صورت نگیرد، آن‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه‌شان امکان دریافت مجوز برای فروش را از دست خواهند داد.»

قربان‌زاده در پایان اظهارات خود به سهام تودلی خودروسازان پرداخت. به‌گفته وی، هم‌اکنون ۱۷ درصد از سهام سایپا و ۵ درصد از سهام ایران خودرو در نزد دولت قرار دارد و با توجه به همین موضوع، واگذاری سهام تودلی خودروسازان ارتباطی به دولت ندارد. همچنین معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز به این مبحث اشاره کرد و گفت:

سهام تودلی خودروسازان در اختیار دولت نبوده و دست شرکت‌هاست؛ شرکت‌ها موظف‌اند تا پایان سال جاری، این سهام تودلی را واگذار کنند.

به‌هرحال به‌نظر می‌رسد تا پایان سال ۱۴۰۱، باید منتظر خروج تعدادی از خودروسازان داخلی از شمول قیمت گذاری دستوری باشیم که به احتمال زیاد، خودروسازانی که خودروهای پرتیراژ بازار متعلق به آن‌هاست، جزو اولین‌ها خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان قیمت‌گذاری دستوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر