;
coinex

هایما 7X به عنوان نخستین خودرو هفت نفره ایران در سال 1402 روانه بازار می‌شود

هایما 7X به‌عنوان اولین خودرو 7 نفره ایران تا سال 1402 وارد بازار کشور می‌شود. این ماشین هم‌اکنون وارد خط تولید ایران خودرو شده است.

طبق اعلام قائم مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، خودرو هایما 7X که نخستین خودرو 7 نفره ایران خودرو محسوب می‌شود هم‌اکنون به خط تولید اضافه شده است. تزریق این خودرو تاحدودی می‌تواند نیاز بازار به یک خودروی شاسی‌بلند لوکس را برطرف سازد. اما همه‌چیز به همین سادگی نیست چرا که این خودرو قطعاً قیمتی نجومی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت و زمان عرضه تیگارد X35 اعلام شد

شاسی‌بلند هایما 7X به‌زودی وارد بازار خواهد شد

کیانوش پورمجیب قائم‌مقام تامین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، هایما ۷X را خودروی مخصوص خانواده دانست و افزود:

این خودرو که با هدف پاسخ به نیاز متقاضیان در بخش خودروهای شاسی بلند لوکس و خانوادگی تولید خواهد شد، ظرفیت هفت سرنشین را داراست و برای نخستین بار در گروه صنعتی ایران خودرو، خودرویی با این ظرفیت سرنشین به تولید می‌رسد تا سبد محصولات گروه با عرضه آن به بازار کامل شود.

پورمجیب افزود: «علاوه بر برخورداری این محصول از گارانتی پنج ساله یا ۱۵۰ هزار کیلومتر، طرح تضمین کیفیت قوای محرکه آن هم زمان با عرضه به بازار اجرایی خواهد شد و این طرح شامل تضمین شش ماهه عدم مراجعه برای ایرادات مرتبط با موتور و گیربکس است.»

شاسی‌بلند هایما 7X به‌زودی وارد بازار خواهد شد

به گفته وی، این محصول تا پایان امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید و با برنامه ریزی های صورت گرفته سالانه ۱۰ هزار دستگاه از این محصول در شرکت ایران خودرو خراسان تولید خواهد شد.

هایما ۷X، خودروی سواری هفت‌نفره و لوکس خانوادگی است که با تجهیزات ایمنی بالاتر و امکانات رفاهی بیشتر نسبت‌ به رقبا تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

این محصول از منظر تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی، کمکی حرکت در سرازیری، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار بادتایرها، سه حالت پارک اتوماتیک خودرو، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب، سیستم کنترل کودکان در صندلی های عقب و کروز کنترل تطبیقی است.

همچنین این محصول مجهز به سنسور حرکت اشیا بعد از قفل شدن خودرو با قابلیت ارسال پیام کوتاه به موبایل، مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، بازکردن در صندوق عقب با حرکت پا، سان روف برقی پانورامیک، صندلی راننده شش حرکته برقی، صندلی سرنشین جلو چهار حرکته برقی، گرم کن و تهویه صندلی و صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو و استارت دکمه‌ای خواهد بود.

هایما ۷X اولین شاسی بلندلوکس هفت نفره (همراه سه ردیف صندلی مجزا) با کاربری خانوادگی بوده که مجهز به موتور ۱.۶ لیتری بنزینی نسل جدید GDI توربوشارژ (با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر) و گیربکس شش سرعته اتوماتیک است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هایما 7X چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر