;
coinex

نماینده مجلس خواستار رجیستر شدن همه برندهای موبایل شد

یک نماینده مجلس خواستار رجیستر شدن همه برندهای موبایل در ایران شد. آیا این درخواست نماینده مجلس می‌تواند قفل رجیستر گوشی‌های هوشمند در ایران را بشکند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خواستار رفع محدودیت عدم رجیستر شدن همه برندهای موبایل در کشور شد. این نماینده مجلس، روند جلوگیری از رجیستری گوشی‌های هوشمند توسط دولت را اشتباه خواند و عنوان کرد، اگر تصمیم دولت به‌دلیل افزایش مالیات واردات گوشی‌های هوشمند است، می‌تواند آن را عملی کند.

بیشتر بخوانید: تاکید مجدد وزارت صمت بر عدم رجیستری آیفون 14 ؛ فریب نخورید!

رجیستر شدن همه برندهای موبایل به درخواست نماینده مردم تهران در مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس، عدم رجیستر برخی برندهای موبایل را رویه‌ای اشتباه از سوی دولت دانست. رضاخواه اعتقاد دارد این اقدام موجب بی‌نظمی و نارضایتی مردم شده است، ازهمین‌رو از دولت خواست تا همه گوشی‌ها را رجیستر و ثبت سفارش کند.

نزدیک به شش ماه از ممنوعیت واردات آیفون 14 به کشور می‌گذرد و حتی رجیستری این گوشی‌ها که به‌صورت مسافری وارد کشور شده‌اند، در هاله‌ای از ابهام قرار داد. در همین راستا، «مجتبی رضاخواه»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، از دولت خواست تا همه برندهای موبایل را رجیستر و ثبت سفارش کند:

«دولت رویه اشتباهی برای رجیستر‌نکردن برخی از برندهای تلفن همراه در پیش گرفته که این باعث بی‌نظمی شده است. اگر دولت قصد افزایش مالیات برای این گوشی‌های تلفن همراه را دارد، اعلام کند؛ نه اینکه این تلفن‌های همراه را رجیستری نکند و باعث نارضایتی مردم شود.»

رجیستر شدن همه برندهای موبایل به درخواست نماینده مردم تهران

وی بار دیگر با تأکید بر بی‌نظمی پیش‌آمده، اظهار داشت دولت باید همه گوشی‌های تلفن همراه مورد‌نیاز مردم را رجیستر و ثبت سفارش کند: «اگر هم می‌خواهد مالیات واردات را اضافه کند، اشکالی ندارد.»

این سخنان از سوی نماینده مجلس درحالی مطرح می‌شود که چند تن از نمایندگان، همچون رئیس و سخنگوی کمیسیون اصل 90 خواستار ممنوعیت واردات آیفون به کشور شده‌ بودند. این موضوع که البته به اردیبهشت‌ماه امسال بازمی‌گردد، سرانجام برای سری جدید آیفون عملی شده است.

بااین‌وجود، وزیر ارتباطات و برخی دیگر از نمایندگان مجلس با این تصمیم مخالفت کرده‌اند.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس طی بررسی لایحه بودجه سال 1402، با پیشنهاد دولت موافقت و حقوق ورودی واردات گوشی همراه خارجی بالای 600 دلار را 15 درصد تعیین کرده‌اند. عوارض این گوشی‌ها در سال جدید نسبت به 1401، سه درصد افزایش را تجربه خواهد کرد که با توجه به نرخ فعلی دلار، رقم قابل‌توجهی است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره درخواست نماینده مجلس برای رجیستر شدن همه برندهای موبایل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر