;
coinex

حتی ایلان ماسک هم به طور مخفیانه در حال توسعه رقیب ChatGPT است!

به گزارش منابع آگاه با توجه به موفقیت‌های چت‌بات ChatGPT، ایلان ماسک قصد توسعه رقیب ChatGPT را با استخدام پژوهشگران هوش مصنوعی در ذهن می‌پروراند.

خبرگزاری اینفورمیشن طی گزارشی اختصاصی خبر از قصد ایلان ماسک برای توسعه‌ رقیب ChatGPT داده و به‌نظر در هفته‌های گذشته وی به‌دنبال گروهی از پژوهشگران هوش مصنوعی رفته تا فرایند امکان‌سنجی ایجاد آزمایشگاه تحقیقاتی جدیدی برای انجام این هدف را عملیاتی کند. چت‌بات معروف ChatGPT ساخت شرکت OpenAI بوده که قادر به پاسخگویی به هر سؤالی است و توانایی کدنویسی و شعر نوشتن را نیز دارد.

این گزارش جدید در حالی منتشر شده که چت جی پی تی با استقبال پرسروصدایی در سراسر دنیا روبرو شده است. همزمان با افزایش محبوبیت ChatGPT، همچنین تعدادی از شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی نیز اقدام به توسعه ابزارهای مشابهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت در اندیشه کنترل روبات‌ها با ChatGPT ؛ شمشیری دولبه برای آینده بشریت!

فعالیت‌های ایلان ماسک برای توسعه رقیب ChatGPT

اخیراً ماسک در پی انجام هدف مذکور علاوه‌بر تسلا و اسپیس ایکس و مدیریت شبکه‌ اجتماعی توییتر، به‌دنبال استخدام «ایگور بابوشکین» رفته است. این پژوهشگر هوش مصنوعی مدتی قبل از شرکت DeepMind خارج شد. شرکت DeepMind یکی از زیرشاخه‌های آلفابت (شرکت مادر گوگل) بوده که مشغول فعالیت روی پروژه‌های هوش مصنوعی است.

توسعه رقیب ChatGPT

طبق اعلام منابع آگاه، ایلان ماسک و ایگور بابوشکین در مورد تشکیل تیمی جدید به‌منظور اجرای تحقیقات هوش مصنوعی مذاکره داشته‌اند، بااین‌حال این پروژه فعلاً در مراحل اولیه قرار دارد و هیچ برنامه‌ای جهت توسعه‌ محصولی مشخص از سوی طرفین تدوین نشده است. ظاهراً بابوشکین هنوز به‌طور رسمی موافقت خود را جهت الحاق به تیم ایلان ماسک اعلام نکرده است.

لازم به ذکر است که در سال 2015 ایلان ماسک با همراهی سم آلتمن، استارتاپ غیرانتفاعی OpenAI را بنیان‌گذاری کرد، اما در سال 2018 جدایی خود از تیم هیئت‌مدیره‌ این استارتاپ را اعلام کرد. این در حالی است که ماسک بارها از سیاست‌های جدید OpenAI انتقاد کرده و حتی ChatGPT را «ترسناک» دانسته و اعلام کرده است که فاصله‌ چندانی تا دوران هوش‌های مصنوعی که «به‌طرز خطرناکی قدرتمند هستند» وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توسعه رقیب ChatGPT توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر