;
coinex

یک دانشمند ایرانی موفق به ساخت دستگاهی برای درمان سکسکه شده است

استاد ایرانی دانشگاه تگزاس به‌تازگی موفق به اختراع دستگاهی برای درمان سکسکه شده که در نوع خود یک اختراع مهم محسوب می‌شود.

بالاخره راهی برای درمان سکسکه پیدا شد و صرفاً با خرید دستگاهی ساده امکان خلاص شدن از شر سکسکه‌های مداوم فراهم شده است. این در حالی است که از مدت‌ها قبل بشر با این اسپاسم‌های کاذب روبرو بوده است و علم پزشکی نیز آنچنان توفیقی در درمان و یا حتی کشف علت وقوع آن به‌دست نیاورده بود.

البته اطلاعاتی جزئی در زمینه رخدادهای درون بدن در زمانی که سکسکه اتفاق می‌افتد، وجود دارد و به نظر همین اطلاعات در کشف یک راه درمان سکسکه موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: توسعه اپلیکیشنی برای تشخیص سکته مغزی بدون نیاز به پزشک

ساخت دستگاهی برای درمان سکسکه

اگر قصد تعریف مختصر فرایند سکسکه را داشته باشیم باید گفت: «اسپاسم دیافراگم ما که باعث استنشاق سریع هوا و بسته‌شدن ناگهانی چاکنای یا فضای بین تارهای صوتی می‌شود.» درواقع صدای «هیک» که هنگام سکسکه به‌گوش می‌رسد از چاکنای بیرون می‌آید. بعد از وقوع این پدیده، عصب طولانی واگ که از مغز به قفسه‌ سینه و دیافراگم وارد می‌شود، باعث تکرار اسپاسم خواهد شد.

«علی سیفی»، استاد و متخصص سکسکه در دانشگاه تگزاس است که اخیراً طی مصاحبه‌ای با آتلانتیک اقدام به معرفی اختراع جدید خود با نام (HiccAway) به عنوان دستگاهی برای درمان سکسکه کرده است.

دستگاه علی سیفی کاملا به‌مانند یک نی فانتزی بوده و طبق اعلام وی فشار بسیار دقیقی (مانند 5 فشار سریع) را جهت جلوگیری از سکسکه ایجاد می‌کند. این دستگاه پس از بررسی‌های سیفی روی درمان‌های رایج سکسکه جهت کشف کارآمدترین آن‌ها اختراع شد. به باور دکتر سیفی کلیه درمان‌های خانگی سکسکه علتی علمی دارند و همه‌ آن‌ها معتبر شناخته شده‌اند.

این دستگاه درواقع یک نی 14 دلاری با نام HiccAway بوده که یک سوراخ کوچک در پایین و سوراخی بزرگ‌تر در قسمت بالای خود دارد، طراحی آن با بهره‌گیری از اصل معروف برنولی در فیزیک و براساس درمان‌های خانگی شکل گرفته است. سیفی طی مصاحبه‌ خود با آتلانتیک بیان کرده است:

«فرض کنید که شلنگ آبی را به شیر وصل کرده و آب را باز می‌کنید. اگر نصف انگشت شست خود را جلوی شلنگ قرار دهید جریان آب ثابت می‌ماند؛ اما با تغییر قطر قسمتی از انگشت که جلوی خروجی شلنگ قرار دارد، سرعت آب نیز تغییر می‌کند و با سرعت بیشتری بیرون می‌زد.»

گفتنی است که محصول سیفی پیش‌تر چند حامی مالی قوی نیز جذب کرده است. به‌عنوان نمونه سیفی سال پیش با حضور در برنامه‌ تلویزیونی «شارک تانک»، مارک کوبان تهیه‌‌کننده‌ آن را متقاعد به سرمایه‌گذاری تا 250 هزار دلاری بر روی اختراع خود کرد.

دستگاهی برای درمان سکسکه

آنطور که در درخواست ثبت‌ اختراع HiccAway آمده، توضیح علمی دقیق شیوه عملکرد این نی جادویی تا حد زیادی به دانش فیزیک و زبان فشار دیافراگم وابسته است و از همین‌رو واگذاری این توضیحات به متخصصان ضروری است. در درخواست ثبت اختراع این دستگاه ذکر شده است: «سازنده‌ HiccAway قبلا تمام جزئیات آن را کشف کرده است. شما فقط باید از این درمان پیشگامانه‌ سکسکه استفاده کنید تا بفهمید که مهم نیست چگونه کار می‌کند.»

بنابراین تا زمانی‌که که از طریقی به یک نی HiccAway دسترسی نداشته و از آن استفاده نکرده باشیم، چاره‌ای جز پذیرش ادعاهای متخصصان نداریم؛ بااین‌حال مانند هر شخص دیگری که دچار یک حمله‌ دیوانه‌کننده‌ سکسکه خواهد شد، قطعا به هر درمانی برای آن متوسل خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت دستگاهی برای درمان سکسکه توسط محقق ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر