;
coinex

محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد اعلام شد

محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد اعلام شد. بر این اساس، هیچ خودروی انگلیسی و آمریکایی اجازه حضور در ایران را ندارد.

براساس مصوبه هیئت دولت، محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد برای تمامی خودروهای آمریکایی و انگلیسی ابلاغ شد. هدف از پلاک‌گذاری ملی در مناطق آزاد، بهبود عرضه خودرو به بازار کشور است ولی این قانون بنابر جدیدترین اعلام، برای خودروهای دو کشور ذکر شده، صدق نمی‌کند. البته هنوز علت این تصمیم مشخصی نیست و باید دید وزیر صمت چه واکنشی نسبت‌به این موضوع نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بخشنامه اخذ مالیات از خودروهای برقی و هیبریدی ابلاغ شد

طرح محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد ابلاغ شد

مصوبه هیئت دولت به وجود استثنا در پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد اشاره می‌کند. بر این اساس، خودروهای انگلیسی و آمریکایی حق دریافت پلاک ملی را ندارند و مجاز به تردد در سطح کشور نیستند.

اواخر بهمن‌ماه بود که ابلاغیه پلاک‌گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد صادر شد. براساس این ابلاغیه، خودروهای درحال تردد در مناطق آزاد به شرط پرداخت بدهی‌های مربوطه و عوارض و همچنین حقوق ورودی، می‌توانند پلاک ملی دریافت کرده و در سطح کشور رفت‌وآمد کنند. اما ظاهراً نکته مهمی در این مصوبه وجود داشته که تا به امروز به آن توجه نشده است.

طرح پلاک‌گذاری ملی برای خودروهای مناطق آزاد به‌منظور بهبود عرضه خودرو به بازار کشور در قالب یک مصوبه مورد‌ تأیید هیئت وزیران قرار گرفته است. ولی متن این مصوبه از وجود استثنا در پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد خبر می‌دهد. به بیان دیگر، همه خودروها امکان پلاک‌گذاری ملی و تردد در سطح کشور را ندارند.

محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد اعلام شد

طبق ابلاغیه جدید، ماشین‌های آمریکایی و انگلیسی درحال تردد در مناطق آزاد به‌هیچ‌وجه پلاک‌گذاری ملی نمی‌شوند و فاقد مجوز تردد خارج از این مناطق هستند. دلیل اعمال این محدودیت مشخص نیست و به‌طور خاص وزیر صمت توضیح خاصی درباره آن ارائه نکرده است.

با این‌وجود، صرف‌نظر از خودروهای آمریکایی و انگلیسی، بسیاری از محصولات متعلق به برندهای ژاپنی، کره‌ای، چینی و اروپایی وجود دارند که درحال‌حاضر در مناطق آزاد جولان می‌دهند و درصورت پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌توانند پلاک ملی دریافت کنند.

بد نیست بدانید به‌محض تصویب طرح پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد، قیمت بسیاری از خودروهای موجود در این مناطق به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. حال که معلوم شده است استثنا در پلاک‌گذاری خودروهای مناطق آزاد وجود دارد، می‌توان امیدوار بود که دست‌کم خودروهای انگلیسی و آمریکایی در این مناطق به قیمت قبلی بازگردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص محدودیت پلاک گذاری ملی خودروهای مناطق آزاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر