;
coinex

رویت سایپا اطلس در حال تست‌های آزمایشی [+فیلم]

سایپا اطلس محصول جدید سایپا در حال تست‌های آزمایشی دیده شد. آنطور که قبلاً گفته شده، اطلس خودرویی فیس لیفت شده از کوییک است.

سایپا اطلس که نسخه فیس لیفت شده از کوییک محسوب می‌شود، هم‌اکنون درحال انجام تست‌های آزمایشی است. سایپا اولین‌بار در ماه آذر بود که از این خودرو رونمایی کرد و در همان زمان عکس‌هایی از خط تولید و و نسخه‌های اولیه اطلس را نیز منتشر کرده بود. حال شرکت سایپا تصاویر مربوط‌به تست‌های آزمایشی این خودرو را نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: صادرات خودروهای سایپا به روسیه قطعی شد

سایپا اطلس درحال انجام تست‌های آزمایشی رؤیت شد

آذر ماه بود که سایپا نخستین تصاویر رسمی از سایپا اطلس را منتشر کرد و پس از آن تصاویری از خط تولید سایپا و نسخه‌های اولیه اطلس منتشر گردید. تولید آزمایشی این خودرو در آن زمان در رنگ‌های مختلف انجام شد و تست‌های فنی این محصول آغاز گردید.

این ویدیو و تصاویر مربوط به همین نسخه‌های آزمایشی اطلس بوده و این نشان می‌دهد تست‌های فنی این خودرو توسط مهندسین سایپا در حال انجام است. اطلس خودرویی است که بر مبنای پلتفرم X200 سایپا توسعه داده شده و به نوعی نسخه‌ای فیس‌لیفت شده از کوییک به حساب می‌آید. این خودرو قرار است در کنار سهند سبد محصولات سایپا را به‌روزتر کند.

سایپا اطلس درحال انجام تست‌های آزمایشی رؤیت شد

مشخصات فنی و امکانات سایپا اطلس

این هاچبک جدید بازار قرار است در نسخه‌های دنده دستی و اتوماتیک (CVT) به بازار عرضه شود و همانند دیگر محصولات سایپا، تیپ‌های مختلفی هم خواهد داشت. قرار است پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر و هشت سوپاپ M15-GSI را زیر کاپوت این خودرو داشته باشیم که در واقع نسخه‌ای ارتقاع یافته از همان پیشرانه M15 است که به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و هدرز مجهز می‌شود و این تغییرات باعث می‌شوند که میزان گشتاور در دورهای پایینی بیشتر باشد.

پیشرانه سایپا اطلس توان تولید نهایت قدرت ۹۲ اسب‌بخار و نهایت گشتاور ۱۳۷ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (6 دنده مصنوعی) و یا جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد. در نسخه CVT گیربکس همان جعبه دنده پانچ است که قبل‌تر در ساینا S اتوماتیک و کوییک پلاس اتوماتیک دیده بودیم.

سبک طراحی بکار رفته در اطلس و همچنین سهند به آنچه در شاهین و آریا دیده می‌شود نزدیک شده و به‌نظر می‌رسد سایپا از نظر طراحی به یک خط ثابت رسیده است. اما انتقاد درست و به‌جایی که به سایپا اطلس وارد است مربوط به پیشرانه می‌شود. عموم مردم و کارشناسان معتقد هستند که سایپا می‌بایست از پیشرانه و گیربکس جدیدی در این محصول استفاده می‌کرد و بهتر بود که این خودرو تفاوت‌های فنی عمیق‌تری با کوییک می‌داشت.

نمونه فول آپشن سایپا اطلس به امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه الکترونیکی دستی، آینه‌های برقی، محدودکننده سرعت، سیستم پایش فشار باد تایر (TPMS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، سنسور نور و باران مجهز است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سایپا اطلس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر