;
coinex

چراغ راهنمایی 4 رنگ ایده‌ای برای کنترل خودروهای خودران!

چراغ راهنمایی 4 رنگ به‌منظور کنترل خودروهای خودران به چراغ‌های راهنمایی اضافه خوهد شد. آیا این ایده می‌تواند کاربردی باشد؟

پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی ایده ساخت چراغ راهنمایی 4 رنگ را به‌منظور کنترل خودروهای خودران مطرح کردند که ممکن است در آینده به چراغ‌های راهنمای دیگر اضافه شود. براساس طرح این پژوهشگران، رنگ درنظر گرفته شده برای اضافه شدن به این چراغ راهنمایی، سفید است که با هدف کنترل بهتر خودروهای خودران در مسیرهای شلوغ درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: افزوده شدن چت بات بینگ به تسکبار ویندوز 11

چراغ راهنمایی 4 رنگ در آینده از راه می‌رسد

در آینده‌ای فرضی که خودروهای خودران در جاده‌های شلوغ تردد خواهند کرد، ممکن است برای سادگی حرکت این خودروها، رنگ چهارمی به چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی اضافه شود.

به گزارش ساینس‌آلرت، محققان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی پیشنهاد داده‌اند که یک رنگ سفید به چراغ راهنمایی افزوده شود. این چراغ، به رانندگان هشدار می‌دهد که جریان ترافیک وسایل نقلیه‌ی خودران در تقاطع بعدی به‌صورت هوشمند مدیریت می‌شود. محققان عقیده دارند که انجام این‌کار علاوه بر سطح ترافیک، میزان کلی مصرف سوخت را نیز کاهش خواهد داد.

ماشین‌ها و کامیون‌های خودران نیازی به دیدن چراغ سفید راهنمایی ندارند؛ چراکه به‌صورت بی‌سیم با آن در ارتباط هستند. باوجوداین رنگ سفید به‌عنوان نشانه‌ای برای رانندگان و عابرین پیاده عمل می‌کند تا از وسایل نقلیه‌ی خودران در حال‌ حرکت موجود در تقاطع پیروی کنند.

چراغ راهنمایی 4 رنگ در آینده از راه می‌رسد
طرح پیشنهادی محققان برای اضافه‌شدن رنگ سفید به چراغ راهنمایی‌ورانندگی

علی حاج‌بابایی، نویسنده همکار مقاله و دانشیار مهندسی عمران، ساخت‌وساز و محیط‌زیست در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رابطه‌ با این چراغ‌های پیشنهادی می‌گوید:

رنگ قرمز همچنان به‌معنای توقف و رنگ سبز به‌معنای حرکت است؛ چراغ سفید نیز به رانندگان می‌گوید که خودروی جلویی را دنبال کنند. مفهومی که ما برای تقاطع‌های ترافیکی پیشنهاد می‌کنیم و نام آن را فاز سفید نامیده‌ایم، از قدرت محاسباتی وسایل نقلیه‌ی خودران بهره می‌برد.

نحوه‌ی کار چراغ‌های راهنمایی‌ پیشنهادی به این صورت خواهد بود: «وسایل نقلیه‌ی خودران در محدوده‌ای مشخص، با یکدیگر و با چراغ‌هایی که در تقاطع‌ها نصب می‌شوند در ارتباط خواهند بود. این موضوع آن‌ها را قادر می‌سازد تا جریان ترافیک را به‌صورت کارآمدتر و هوشمندانه‌تری هماهنگ کنند. اولویت‌دادن به جاده‌های همگرا با وسایل نقلیه‌ی بیشتر و ارائه‌ی توصیه‌هایی درمورد سرعت بهینه، ازجمله اقداماتی هستند که در این فاز انجام خواهند شد.»

در سیستم جدید، به تمام رانندگان انسانی اطلاع داده می‌شود که از طریق نور سفید از خودروی جلویی خود پیروی کنند: اگر توقف کرد، توقف کنید. اگر به حرکت ادامه داد، به حرکت ادامه دهید. در این سیستم، زمانی‌ که تعداد وسایل‌نقلیه‌ خودران یک تقاطع به پایین‌تر از حد مشخصی برسد، چراغ‌های راهنمایی‌ و رانندگی به حالت قبلی خود بازمی‌گردند و تنها سه رنگ قرمز، زرد و سبز خواهند داشت.

چراغ راهنمایی 4 رنگ در آینده از راه می‌رسد

در مدل‌های شبیه‌سازی‌شده، خودروهای خودران می‌توانند به‌تنهایی و حتی بیشتر از زمانی‌ که چراغ سفید معرفی می‌شود، جریان ترافیک را بهبود بخشند و اثرات مثبتی روی کاهش مصرف سوخت داشته باشند. هرچه درصد خودروهای خودران تقاطعی بیشتر باشد، ترافیک روان‌تری ایجاد خواهد شد و مدت تأخیر، بهبود ۴۰ تا ۹۹ درصدی را تجربه خواهد کرد. مهندس حاج‌بابایی درمورد این مدل می‌گوید:

اعطای بخشی از کنترل جریان ترافیک به خودروهای خودران ایده‌ای نسبتاً جدید است که به آن «پارادایم کنترل سیار» می‌گویند. از این ایده می‌توان برای هماهنگ‌کردن ترافیک در هر سناریویی که شامل خودروهای خودران می‌شود استفاده کرد؛ اما ما فکر می‌کنیم که یکپارچه‌کردن مفهوم نور سفید در تقاطع‌ها بسیار مهم است، زیرا به رانندگان انسانی می‌گوید که چه اتفاقی می‌افتد. طوری‌ که که آن‌ها بدانند با نزدیک‌شدن به تقاطع قرار است چه کاری انجام دهند.

محققان روی این نکته تاکید می‌کنند که وقتی تعداد وسایل‌نقلیه‌ی خودران تقاطعی به بالای ۳۰ درصد برسد، پیشرفت‌های اتفاق‌افتاده محسوس‌تر خواهند بود. وجود ۷۰ درصد خودرو خودران در ترافیک باعث می‌شود تا حالت فاز سفید تمام‌اتوماتیک در تقاطع به‌ اجرا درآید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چراغ راهنمایی 4 رنگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر