;
coinex

ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد ؛ اپلیکیشن محبوب چینی در سراشیبی سقوط!

ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد تا این کشور نیز به شمار کشورهایی که این روزها محدودیت‌هایی برای تیک تاک در نظر گرفته‌اند اضافه شود.

مقامات دولت ترکیه جریمه‌ای 1.75 میلیون لیره‌ای برابر با 93 هزار دلار برای تیک‌تاک تعیی کرده‌اند. علت هم اینکه مقامات ترک معتقدند تیک تاک اقدامات لازم جهت حفاظت از داده‌ها و اطلاعات کاربران در برابر فرآوری غیرقانونی را انجام نداده است.

بیشتر بخوانید: اولتیماتوم کاخ سفید برای حذف تیک تاک از تمام دستگاه‌های دولتی

ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد

به گزارش رویتز، این جریمه توسط هیات حفاظت از داده‌های خصوصی ترکیه (KVKK) در شرایطی تعیین شده که این روزها کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا نگرانی‌های زیادی در خصوص این شبکه اجتماعی چینی و هویت افرادی که به اطلاعات کاربران دسترسی دارند، ابزار کرده‌اند.

در حال حاضر و در زمان نگارش این خبر، کاخ سفید، دولت کانادا و کمیسیون اروپا، استفاده از تیک‌تاک و نصب آن را در موبایل کارمندان و اعضای خود ممنوع کرده‌اند. در آمریکا این محدودیت‌ها به صورت ایالت به ایالت نیز در حال تصویب است و به نظر کاخ سفید در تدارک بررسی لایحه‌ای برای ممنوعیت کامل تیک تاک در این کشور است.

ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد ؛ اپلیکیشن محبوب چینی در سراشیبی سقوط!

KVKK اما علت تصمیم خود را عدم اتخاذ و انجام اقدامات ضروری برای تامین سطح مناسبت امنیتی برای جلوگیری از جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های کاربران اعلام کرده است.

این رگولاتور حفاظت از داده‌های خصوصی در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد تیک تاک باید قوانین پلتفرم خود را به زبان ترکی ترجمه و متون مربوط به سیاست های حریم خصوصی و کوکی‌هایش را با توجه به قوانین این کشور آپدیت کند. لازم به ذکر است ترکیه نهمین بازار مهم تیک تاک در جهان به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

ترکیه هم تیک تاک را جریمه کرد ! نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود در خصوص تیک تاک و آینده‌ آن را با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر