;
coinex

سناتور آمریکایی خواستار حذف تیک تاک از اپ استور و پلی استور شد!

سناتور مایکل بنت از حزب دموکرات آمریکا درخواست حذف تیک تاک از اپ استور و پلی استور را دارد. زیرا به اعتقاد او ریسکی برای امنیت ملی کشور محسوب می‌شود.

طبق گزارشی از رویترز، این برنامه تولید محتوای ویدئویی کوتاه که درحال‌حاضر هم در دستگاه‌های دولت فدرال ممنوع اعلام شده، به علت ریسک‌های مرتبط با احتمال سواستفاده دولت چین از اطلاعات کاربران آمریکایی با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: لایحه فیلترینگ تیک تاک در آمریکا در کنگره به رای گذاشته می‌شود

درخواست حذف تیک تاک از اپ استور و پلی استور

در همین زمینه سناتور مایکل بنت طی نامه‌ای به ساندار پیچای (مدیر ارشد اجرایی گوگل) و تیم کوک (مدیر ارشد اجرایی اپل) اعلام داشت: «هیچ شرکتی که تابع دستورات حزب کمونیست چین است، نباید این قدرت را داشته باشد که چنین داده‌های گسترده‌ای را در مورد مردم آمریکا جمع‌آوری کند یا برای نزدیک به یک سوم جمعیت ما محتوا ارائه کند. با توجه به این ریسک ها از شما تقاضا دارم تیک تاک را به سرعت از فروشگاه‌های اپلیکیشن خود پاک کنید.»

حذف تیک تاک از اپ استور و پلی استور

پیش‌تر نیز اکثر نمایندگان جمهوری‌خواه به وجود ریسک‌های امنیت ملی علیه تیک تاک اذعان داشتند. در همین راستا، سناتور دیک دوربین از حزب دموکرات هم پیش‌تر از مردم آمریکا درخواست عدم استفاده از این اپ را داشت.

درحال‌حاضر، در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت متعلق به حزب جمهوری‌خواهان، کمیته امور خارجه قصد تصویب لایحه ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در آمریکا را در ماه فوریه را خواهند داشت. «شو زی» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک هم برنامه دارد تا در ماه مارس در مقابل اعضای کمیته انرژی و بازرگانی آمریکا حضور پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف تیک تاک از اپ استور و پلی استور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر