;
coinex

پایان نمایشگاه ساترا بدون حضور فیلیمو، فیلم نت و نماوا!

پایان نمایشگاه ساترا در زمینه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر یا VODها بدون حضور سه پلتفرم بزرگ و اصلی این بخش یعنی فیلیمو، نماوا و فیلم‌نت رقم خورد.

در حالی شاهد پایان نمایشگاه ساترا بودیم که سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در نخستین روز اسفندماه یعنی درست پس از گذشت یک روز از صدور قرار منع تعقیب فیلیمو، در فضای مجازی به مناسبت برگزاری این نمایشگاه، یک نشست خبری را برگزار کرد. البته مجادله میان فیلیمو و ساترا و اختلاف نظرهای وی‌او‌دی‌ها با این سازمان در این جلسه سایه افکنده بود اما «حمیدرضا نوابی»، دبیر نمایشگاه رصتا، در پاسخ به پرسشی در خصوص حضور نماوا، فیلیمو و فیلم‌نت در این نمایشگاه اعلام کرد: «پلتفرم‌های اصلی نیز اعلام همکاری کرده‌اند و در خصوص مباحثی مانند غرفه و جانمایی مشغول هماهنگی هستند.»

بیشتر بخوانید: مشتریان خارجی تولیدات فیلیمو چه کشورهایی هستند؟

عدم حضور پلتفرم‌های بزرگ فعال در زمینه VODها تا پایان نمایشگاه ساترا

طی نشست خبری برگزاری اولین نمایشگاه رصتا اعلام شد که چیزی بالغ بر 96 پلتفرم جهت حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام داشته‌اند و از برنامه‌ها و پیام‌رسان‌های بومی گوناگون هم به‌منظور حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل آمده است. با وجود این، هیچ‌کدام از پیام‌رسان‌های داخلی در این نمایشگاه غرفه‌ای مجزا در اختیار نداشتند.

پایان نمایشگاه ساترا

واپسین روز این نمایشگاه، در حالی رقم خورد که ستاد خبری نمایشگاه رصتا ضمن انتشار عکس‌هایی از حضور «علی سرتیپی»، مدیر فیلم‌نت، ادعا داشت که این پلتفرم حضوری متفاوت در این نمایشگاه داشته است. به اعتقاد برگزارکنندگان این نمایشگاه بازدید مدیر فیلم‌نت از نمایشگاه پایانی بر شایعات تحریم آن از سوی آنچه آنان «دو یا سه پلتفرم» عنوان کرده‌اند، بوده است. اما، فیلم‌نت به هر حال در این نمایشگاه غرفه‌ای در اختیار نداشته است. این در حالی است که پرونده شکایت ساترا از فیلم‌نت نیز اخیراً با صدور قرار منع تعقیب برای آن پایان یافته است.

لازم به ذکر است که طبق برنامه‌ها در دوره‌‌های آتی این نمایشگاه که در سال جاری از تاریخ 11 تا 14 اسفند برگزار شد، برترین آثار و محتوای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر معرفی خواهند شد. در حاشیه نخستین دوره نمایشگاه رصتا، نشست‌های مختلفی با موضوعاتی مانند تنظیم‌گری، حقوق کودک و نوجوان و ضوابط انتشار محتوا در فضای مجازی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم حضور پلتفرم‌های بزرگ فعال در زمینه VODها تا پایان نمایشگاه ساترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر