;
coinex

روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت مشخص شد

روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت اعلام شد. الزام استفاده از کارت هوشمند سوخت در سال آینده، اهمیت یافتن کارت سوخت گمشده را دوچندان کرده است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت را مشخص کرده است. دو روز پیش در خبری عنوان کردیم که نمایندگان مجلس طی بررسی لایحه بودجه 1402، الزام استفاده از کارت هوشمند سوخت شخصی برای سال 1402 را به تصویب رساندند. حال با تصویب این طرح، لزوم داشتن کارت سوخت برای همه مالکین خودرو دوچندان شده است.

آنطور که اعلام شده است، هدف از اجرای این طرح، بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت است و وزارت نفت از طریق شرکت‌های زیرمجموعه و تحت حمایت خود مکلف به اجرای این قانون شده است. براساس خبر اعلام شده حالا مالکین خودروهایی که کارت سوخت خود را در جایگاه‌های سوخت جا می‌گذرانند امکان دستیابی به کارت سوخت خود را پیدا کرده‌اند.

در جزئیان خبر آمده است که اگر مالکی کارت سوخت خود را در جایگاه سوختی جای گذارد، کارت وی به مدت 10 روز در جایگاه سوخت به امانت گذاشته می‌شود و چنانچه مالک برای دریافت کارت خود به جایگاه مدنظر مراجعه کند، کارت سوخت به وی تحویل داده خواهد شد. روش دومی که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این‌خصوص درنظر گرفته است، راه‌اندازی سامانه پیگیری کارت سوخت به آدرس www.scs.niopdc.ir است که مالک می‌تواند با مراجعه به این سامانه و واردکردن شماره VIN خودرو از محل کارت سوخت مطلع شود. جزئیات کامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: سوختگیری با کارت سوخت شخصی در سال 1402 الزامی شد

روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت اعلام شد

براساس اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان خودروها در‌صورت جا‌گذاشتن کارت سوخت شخصی خود در جایگاه‌ها می‌توانند به این سامانه به آدرس www.scs.niopdc.ir مراجعه و با واردکردن شماره VIN خودرو، از محل کارت سوخت مطلع شوند و در‌اسرع‌وقت آن را دریافت کنند.

کارت‌های جامانده تا ۱۰ روز در امانت جایگاهی که کارت در آنجا مانده است، خواهد بود و پس از آن به نواحی مرتبط با جایگاه، منتقل و تا سه ماه برای تحویل به مالک در ناحیه نگهداری می‌شود.

کارت‌های جامانده در جایگاه‌های سوخت پیش از این تحویل نواحی می‌شد و اطلاع‌‌رسانی مناسبی دراین‌باره انجام نمی‌شد تا مالکان بدانند کارت سوخت آن‌ها به‌‌طور دقیق در کدام جایگاه جا مانده است.

روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت اعلام شد

این سامانه هم‌‌اکنون به‌‌صورت داخلی در دسترس مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت و مدیران مناطق ۳۷گانه و نواحی ۲۳۰گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران قرار گرفته است و به‌‌زودی در بستر اینترنت در اختیار عموم مردم و برای کسانی که مشکل جاگذاشتن کارت سوخت دارند نیز قرار می‌گیرد.

همچنین اگر کارت خود را در جایگاه یافتید و به هر دلیلی اپراتور از دادن کارت سوخت خودداری کرد، می‌توانید این موضوع را از طریق سامانه ثبت شکایات و پاسخگویی ۰۹۶۲۷ پیگیری کنید. ضمناً در تعداد دفعات صدور کارت سوخت محدودیتی وجود ندارد و در صورتی‌ که به هر دلیل مالک خودرو تقاضای کارت سوخت المثنی داشته باشد، کارت برای وی صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره روش یافتن کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    ادرس سایت اصلا وجود نداره مردم رو گیر گرفتید

    پاسخ

    در بلوچستان از موقعیکه ما ماشین موتور سوار شدیم فقط با کارت سوخت شخصی بنزین دادند با کارت جایگاه ندادن حالا بقیه استانها درد ما را بعد از انقلاب درک میکنند تبعیض شاخ دم نداره

    پاسخ