;
coinex

قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ فعال شد

ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ فعال شد. این شاید تا اینجا تنها قابلیتی باشد که تلگرام مورد مشابه آنرا ندارد!

امکان خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ عرضه شد. با این قابلیت فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده و محصولات خود را به‌فروش برسانند. این ویژگی بکی از وجه‌تمایزهای واتس‌اپ با تلگرام است که این پیام‌رسان هنوز نتوانسته دستی در ارائه این ویژگی به کاربران داشته باشد. در ادامه می‌توانید روش فعال کردن و جزئیات این ویژگی جدید را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: امکان تبدیل مستقیم عکس به استیکر با یک ضربه در واتساپ عرضه شد

ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ در دسترس قرار گرفت

چند روز پیش بانک مرکزی برزیل مجوز فعالیت پلتفرم پرداخت شرکت متا برای بیزنس‌های کوچک و متوسط در این کشور را صادر کرد. این پلتفرم با اپلیکیشن پیام‌رسان این هلدینگ، یعنی واتساپ یکپارچه بوده و انتقال‌وجه به صورت P2P صورت می‌گیرد. بدین‌ترتیب اطلاعات مربوط به پرداخت بدون نیاز به سرور مرکزی میان کاربران ردوبدل می‌شود.

ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ در دسترس قرار گرفت

کمپانی متا، کشور برزیل را به عنوان یک فضای آزمایشی اصلی برای پیام‌رسانی تجاری در نظر گرفته و پس از پیگیری‌های مداوم، موفق شده تا مجوز این فعالیت را کسب کند. به نظر می‌رسد متا باید تمرکز بیشتری روی این فضای آزمایشی بگذارد، چرا که هسته تبلیغات تجاری این کمپانی نیز متوقف شده است.

کاربران برزیلی واتساپ از سال ۲۰۲۱ در حال استفاده از قابلیت خرید و فروش درون برنامه‌ای هستند؛ اما این سازوکار جدید راه را برای فروشندگان و تجار برای فعالیت رسمی هموار می‌کند.

ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ در دسترس قرار گرفت

Guilherme Horn، مدیر واتساپ منطقه آمریکای لاتین در پروفایل لینکدین خود گفته است:

به زودی کابران واتساپ می‌توانند به طور مستقیم و در مکالمه با فروشنده، با استفاده از مستر کارت، ویزا کارت و کارت‌های اعتباری محصولات و سرویس‌هایشان را خریداری کنند.

مدت کوتاهی پس از چراغ سبز بانک مرکزی برزیل به متا، مارک زاکربرگ به عنوان مدیر این مجموعه در کانال اینستاگرامی خود اعلام کرد: «مردم می‌توانند مستقیما در واتساپ پرداخت مبالغ کوچک خود را انجام بدهند».

ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ در دسترس قرار گرفت

ویژگی پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید محصولات و سرویس‌ها ابتکار جدید واتساپ بوده که در دنیای پیام‌رسان‌ها سابقه نداشته است. بدین ترتیب حالا واتساپ پس از مدت‌ها مجهز به قابلیتی شده که حتی تلگرام نیز نتوانسته آن را پیاده‌سازی کند؛ حداقل تا به امروز!

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره ویژگی خرید و فروش درون برنامه‌ای در واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر