;
coinex

سرمایه گذاری بانک تجارت در دیجی پی ؛ بزرگترین سرمایه‌گذاری نظام بانکی کشور!

مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت خبر از سرمایه گذاری بانک تجارت در دیجی پی به میزان 20 درصد داده تا در حوزه لندتک نیز به فعالیت بپردازد.

مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت ضمن اشاره به الزام خلق نوآوری در بانکداری باز، از سرمایه ‌گذاری بانک تجارت در دیجی ‌‌‌پی خبر داده است. با توجه به توافق ایجاد شده حدود 20 ‌درصد از سهام «دیجی‌‌‌پی» به بانک تجارت تعلق گرفته و بنابراین یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌‌‌های نظام بانکی روی یک کسب و کار حوزه لندتک تحقق یافته است.

«محمد فرجود»، مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت طی گفت‌وگویی با «بورس 24» ضمن اشاره بر آمار منتشر شده و قرارگیری 86 درصدی فین‌‌‌تک‌‌‌ها در صنعت بانکداری دنیا تا سال 2025 بیان داشت: «باید پذیرفت که در هر صورت به زودی بانکداری به شکل امروزی از بین خواهد رفت؛ به همین دلیل تفتا به عنوان بازوی نوآوری بانک تجارت باید در این مسیر گام‌‌‌هایی بردارد و پیشرو باشد.»

باید به این نکته اشاره داشت که سرمایه‌گذاری بانک تجارت روی دیجی‌‌‌پی یکی از سه سرمایه‌گذاری بزرگ سال 1401 محسوب می‌شود. طبق اظهارات مدیران دو مجموعه منعقدکننده این توافق، سرمایه‌گذاری مذکور با هدف افزایش چند برابری ظرفیت‌‌‌های وام‌‌‌دهی خرد به کاربران صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: پرداخت اقساطی هزینه‌های سفر توسط دیجی پی و اتاقک ممکن شد

سرمایه گذاری بانک تجارت در دیجی پی برای توسعه بانکداری دیجیتال

به تاکید این مدیران با برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت گرفته بین دو طرف این قرارداد، در نتیجه آن دسترسی به تسهیلات خرد برای کاربران نهایی بسیار آسان‌‌‌تر شده و این امر باعث به رشد شاخص فراگیری مالی در اقتصاد کشور خواهد شد. طبق تخمین‌های صورت گرفته، بهره‌گیری از ظرفیت‌‌‌های فنی و علمی استارت‌آپ‌‌‌ها جهت توسعه خدمات بانکی، استفاده از پشتوانه‌‌‌های مالی و تجربی بانک‌ها به‌منظور گسترش خدمات فین‌‌‌تکی، گام نهادن به سوی بانکداری دیجیتال و بانکداری نوین با هم‌‌‌افزایی فین‌‌‌تک‌‌‌ها و بانک‌ها، حرکت موثر در جهت توسعه تجارت الکترونیک و کمک به فراگیری مالی و دسترس‌‌‌پذیر کردن خدمات مالی برای بخش وسیعی از کاربران در سراسر کشور، از نتایج چنین سرمایه‌گذاری به حساب خواهد آمد.

سرمایه گذاری بانک تجارت در دیجی پی

مهم‌ترین مؤلفه این همکاری، مسئله هم‌‌‌افزایی پشتوانه‌‌‌های سرمایه‌‌‌ای و مالی بانک و دانش و تخصص یک نهاد فین‌‌‌تک در راستای افزایش سهم تسهیلات خرد در بازار اعتبارات بانکی کشور، اعلام شده است.

مدیرعامل هلدینگ فناوری و نوآوری بانک تجارت، موفقیت این ابتکار نوین را در گرو مشارکت هرچه بیشتر بازیگران زیست‌‌‌بوم فناوری‌‌‌های پولی و مالی قلمداد کرده و اعلام داشت: «هرچه به این زنجیره حلقه‌‌‌های بیشتری افزوده شود، سطح بالاتری از ارزش در محصولات نوآورانه به دست خواهد آمد و در این میان بانک‌ها ملزم بوده تا توسعه BNPL را مورد پذیرش قرار داده، در آن سرمایه‌گذاری کرده و بودجه‌‌‌ای تخصیص دهند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرمایه گذاری بانک تجارت در دیجی پی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر