;
coinex

وزیر ارتباطات: سال آینده 10 میلیون پوشش فیبر نوری خواهیم داشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اعلام خبر دستیابی به هدف 10 میلیون پوشش فیبر نوری در سال آینده، سال 1402 را سالی ویژه برای طرح فیبر نوری دانست.

به گزارش وزارت ارتباطات، با توجه با فرا رسیدن 21 اسفند ماه، به مناسبت صد و چهل و ششمین سالروز تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع‌پور» طی پیامی این روز را تبریک گفته و اطلاعاتی از دستاوردهای این وزارتخانه منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: گزارش جهانی قطعی اینترنت در سال 2022 ؛ چرا اینترنت قطع می شود؟

هدف 10 میلیون پوشش فیبر نوری در سال آینده

متن پیام تبریک عیسی زارع‌پور به شرح زیر است:

«امروز 146مین سالروز تاسیس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. وزارتخانه‌ای که ابتدا با عنوان «وزارت تلگراف» متولد شد. این وزارتخانه اگرچه در بدو تاسیس با ارائه خدمات تلگراف و بعدا پست متولد شد، اما امروزه به یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور تبدیل شده و طیف وسیعی از ماموریت‌ها از تامین زیرساخت‌های ارتباطی در اقصی نقاط کشور تا توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات، هوشمند‌سازی دولت، توسعه صنعت فضایی، توسعه اقتصاد دیجیتال و ارائه خدمات با کیفیت را بر عهده دارد. من هم به همین مناسبت از این فرصت استفاده می‌کنم تا اشاره‌ای بسیار کوتاه به دستاوردهای وزارتخانه در یک سال گذشته داشته باشم.»

10 میلیون پوشش فیبر نوری
10 میلیون پوشش فیبر نوری

او در این پیام به دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی یک‌سال اخیر پرداخت:

«در یک سال گذشته در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساخت اصلی فضای مجازی کشور، پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته است به گونه‌ای که بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی، درصد پیشرفت این طرح ملی از 23 درصد در ابتدای دولت به 57 درصد در ابتدای بهمن ماه رسیده و هم اکنون نیز به حدود 60 درصد رسیده است.

امسال زیرساخت‌های حقوقی، مالی و قانونی لازم برای شروع طرح ملی اجرای فیبرنوری منازل و کسب‌و‌کارهای سراسر کشور به عنوان یکی از طرح‌های مهم شبکه ملی اطلاعات فراهم شد تا بتوانیم سرعت‌های بسیار بالاتری نسبت به وضعیت فعلی را به هموطنان عزیز هدیه کنیم. خوشوقتم که اعلام کنم این طرح ملی در 10 مرکز استان و 46 شهر کشور شروع شده است و تاکنون بیش از دو و نیم میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.»

زارع‌پور در پایان به اهداف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال آینده اشاره داشت: «ان‌شاءالله سال آینده سالی ویژه برای این طرح خواهد بود و تلاش ما این است که به 10 میلیون پوشش دست پیدا کنیم. انجام مقدمات لازم برای راه‌اندازی چهار قطب مرکز داده کشور، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، عملیاتی کردن فرکانس‌های جدید ارتباطی برای اپراتورهای همراه، راه‌اندازی 400 سایت نسل پنجم، فراهم کردن امکان دسترسی سه هزار روستای جدید به اینترنت و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات (که در نتیجه میزان پوشش اینترنت روستاهای بالای 20 خانوار از مرز 90 درصد تعداد آنها عبور کرده)، توسعه مراکز تبادل ترافیک در کشور و افزایش سه برابری ظرفیت آنها، رکوردشکنی ترافیک تولید داخلی در کشور و عبور آن از 6.5 ترابیت بر ثانیه، افزایش دو برابری ترانزیت ترافیک اینترنت از خاک کشور و ده‌ها اقدام دیگر از جمله توفیقات یک‌سال گذشته در بخش ارتباطات بوده است.»

وی در ادامه افزود:«علاوه بر این، ارائه بسته اینترنت رایگان به سه دهک پایین درآمدی جامعه که از جمله وعده‌های انتخاباتی ریاست محترم جمهوری هم بود در سال گذشته محقق شد. در این سال محدودیت‌هایی برای برخی سکوهای خارجی در اواخر شهریور ماه اعمال شد که خارج از اراده وزارت ارتباطات بود اما در طول این مدت ما در این وزارتخانه تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا امورات مردم عزیز دچار مشکل نشود. در همین راستا تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی با کیفیت پیام‌رسان‌ها و شبکه اجتماعی بومی برای رفع نیازهای مردم عزیز را فراهم کردیم. اکنون به لطف خدا با تلاش‌های شبانه‌روزی همکارانم در بخش‌های مختلف وزارتخانه و همت جوانان نخبه و متخصص شرکت‌های دانش‌بنیان و همراهی اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، این سکوها روزانه پذیرای چند ده میلیون کاربر هستند. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته روز‌به‌روز به کیفیت و تنوع خدمات آنها افزوده خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص دستیابی 10 میلیون پوشش فیبر نوری در سال آینده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر