;
coinex

موافقت مجلس با طرح ایجاد حساب توسعه فیبر نوری

نمایندگان مجلس دیروز با بند مربوط به ایجاد حساب توسعه فیبر نوری در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات با قابلیت انتقال به سال‌های بعد موافقت خود را اعلام کردند.

نمایندگان مجلس طی جلسه روز شنبه مجلس با تصویب بندهای بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 1402 موافقت کردند. یکی از این بندها که مربوط به ایجاد حساب توسعه فیبر نوری در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات بوده بند (س) تبصره 7 ماده واحده این لایحه است.

طبق این بند جهت توسعه فیبر نوری منازل به دولت اجازه ایجاد حسابی تحت عنوان «حساب توسعه فیبر نوری» در اعتبارات مصوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داده شده است.

بیشتر بخوانید: راه اندازی 400 سایت نسل پنجم در دهه فجر ؛ توسعه شبکه فیبر نوری ادامه دارد

موافقت مجلس با ایجاد حساب توسعه فیبر نوری

این حساب تنها برای قانون بودجه سال بعد نخواهد بود و طبق تصمیم نمایندگان منابع آن امکان انتقال به سال‌های بعد را نیز خواهد داشت.

ایجاد حساب توسعه فیبر نوری

آیین‌نامه اجرایی این بند مشمول منابع و مصارف این حساب با رعایت قوانین و مقررات باید با پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد طراحی شده و در هیات وزیران تصویب شود.

قبلاً در آبان ماه سال جاری نیز نمایندگان ضمن بررسی طرح یک‌فوریتی الحاق یک ماده به قانون وظایف وزارت ارتباطات، موافقت کردند تا صندوقی زیر نظر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای توسعه شبکه فیبر نوری ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص موافقت مجلس با ایجاد حساب توسعه فیبر نوری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر