;
coinex

شیائومی قابلیت دوال اکتیو سیم را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد

شیائومی درنظر دارد قابلیت دوال اکتیو سیم را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد. با این قابلیت دیگر نگران از دست رفتن پیام‌ها یا تماس‌های سیم‌کارت دوم نخواهید بود.

قابلیت دوال اکتیو سیم توسط شیائومی که در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد احتمالاً به‌زودی در گوشی‌های شیائومی فعال خواهد شد. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد زمانی‌که درحال صحبت کردن با یکی از سیم‌کارت‌های خود است، بتواند پیام‌ها و تماس‌های دریافتی از سیم‌کارت دیگر را نیز دریافت کند. اما این قابلیت فقط یک قابلیت نرم‌افزاری نبوده و برای فعال شدن باید سخت‌افزار آن نیز در گوشی موبایل بکار گرفته شود.

بیشتر بخوانید: شکایت هواوی از شیائومی به علت نقض حق اختراع

قابلیت دوال اکتیو سیم شیائومی در آینده فعال می‌شود

امروزه گوشی‌های دو سیم‌کارته به وفور در بازار موبایل پیدا می‌شوند؛ اما اگر دستگاه شما از فناوری دوال سیم دوال اکتیو بهره‌مند نباشد، نمی‌توانید نهایت استفاده را از این ویژگی ببرید. در واقع، اغلب گوشی‌های موجود، حالت دوال استندبای دارند. حالا شیائومی به فکر تغییر افتاده است.

قابلیت دوال اکتیو سیم شیائومی در آینده فعال می‌شود

فناوری دوال اکتیو، چیز خیلی تازه‌ای در دنیای موبایل نیست؛ اما بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، در محصولات فعلی خود از آن استفاده نمی‌کنند.

مشکل دوال استندبای این است که اگر دو سیم کارت درون گوشی داشته باشید و در حال مکالمه تلفنی از طریق SIM1 باشید، تماس‌ها یا پیام‌های رسیده به SIM2 را دریافت نمی‌کنید. چون هنگام مکالمه با SIM1، عملا SIM2 از حالت اکتیو خارج می‌شود.

فناوری دوال سیم دوال اکتیو، این مشکل را برطرف می‌کند و می‌توانید تمام تماس‌ها یا پیام‌ها را از هر دو سیم کارت دریافت کنید؛ حتی اگر در حال مکالمه تلفنی با یکی از سیم‌کارت‌ها باشید.

این قابلیت، تنها یک فناوری نرم‌افزاری نیست و سخت‌افزار خاص خود را می‌طلبد. بنابراین انتظار نداشته باشید که با یک آپدیت نرم افزاری ساده، گوشی شما از DSDA پشتیبانی کند. این احتمال اما وجود دارد که در آینده‌ای نزدیک، بازار موبایل پذیرای گوشی‌های شیائومی با این ویژگی باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت دوال اکتیو سیم شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر