;
coinex

فناوری باتری حالت جامد شیائومی معرفی شد؛ انقلابی در صنعت موبایل در راه است!

فناوری باتری حالت جامد شیائومی معرفی شد. با معرفی این باتری جدید، شیائومی انقلابی در صنعت موبایل راه خواهد انداخت.

فناوری باتری حالت جامد شیائومی معرفی شد. این فناوری از ویژگی‌های بارزی مانند چگالی انرژی بالا، مدیریت بهتر دما و امنیت ارتقا یافته بهره می‌برد و عمده تفاوت آن با باتری‌های معمولی برمی‌گردد به الکترولیت‌ها که در این حالت ارتقا پیدا کرده‌اند. به گفته کارشناسان، این فناوری می‌تواند تحولی جدید در صنعت گوشی‌های هوشمند بوجود آورد.

بیشتر بخوانید: نخستین باتری سیلیکون کربن جهان با نزدیک به 13 درصد چگالی بیشتر توسط آنر معرفی شد 

فناوری باتری حالت جامد شیائومی از راه رسید

شیائومی، غول فناوری چینی از یک تکنولوژی باتری انقلابی رونمایی کرد که چگالی انرژی بالا، مدیریت بهتر دما و امنیت ارتقا یافته را ارائه می‌کند. سازنده چینی ادعا می‌کند که در پیش‌تولید این باتری‌های حالت جامد به چگالی انرژی بیش از ۱۰۰۰ وات ساعت/ لیتر دست پیدا کرده که ۲۰ درصد عملکرد بهتر تخلیه در دمای پایین را ارائه می‌کند.

اصلی‌ترین تفاوت باتری‌های حالت جامد با باتری‌های معمولی، الکترولیت‌ها هستند که در نسخه جامد ارتقا پیدا کرده‌اند. الکترولیت‌های جامد توان مکانیکی بهتر و پایداری بهتری نسبت به الکترولیت‌های مایع (که در باتری‌های معمولی استفاده می‌شوند) دارند. به‌همین خاطر هم چالش‌های متعددی که باتری‌های معمولی با آن‌ها روبرو بودند را حل می‌کنند. چالش‌هایی مثل چگالی انرژی پایین، عملکرد ضعیف در دمای پایین و مشکلات امنیتی که همگی در باتری انقلابی شیائومی برطرف خواهند شد.

فناوری باتری حالت جامد شیائومی از راه رسید

باتری‌های حالت جامد می‌توانند صنعت باتری‌سازی را دچار تحول کنند. دقیقاً همان ادعایی که شیائومی با این فناوری جدید و شرکت آنر روز گذشته با فناوری باتری جدید خودش مطرح می‌کند. تست‌های آزمایشگاهی شیائومی نشان می‌دهد که این باتری‌ها چگالی انرژی فراتر از ۱۰۰۰ وات ساعت/لیتری دارند که پیشرفت چشمگیری نسبت به باتری‌های فعلی است. اما این به چه معناست؟

چگالی انرژی بیشتر، یعنی یک باتری می‌تواند در فضایی کوچک‌تر، انرژی بیشتری را ذخیره کند که چنین ویژگی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. شیائومی برای معرفی این فناوری، از یک باتری ۶،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب گوشی آزمایشی شیائومی ۱۳ استفاده کرده، در حالی که نسخه اصلی این گوشی یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

اما باتری‌های حالت جامد شیائومی علاوه بر چگالی انرژی بالاتر، عملکرد بهبودیافته‌تری را در دمای پایین ارائه می‌کنند. معمولاً حالت چسبندگی الکترولیتی در باتری‌های معمولی به‌شدت بالا می‌رود که مانع از انتقال ظرفیت یون‌های لیتیومی شده و در نتیجه منجر به کاهش ۶۰ درصدی سرعت هدایت لیتیوم‌ها می‌شود. اما باتری‌های حالت جامد می‌توانند رسانایی لیتیومی کافی را در دماهای پایین حفظ کنند و این یعنی عملکرد بهتری در محیط‌های سرد خواهند داشت.

شیائومی ادعا می‌کند که این باتری‌های نوآورانه بیش از ۲۰ درصد عملکرد تخلیه بهتری نسبت به باتری‌های سنتی در دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد دارند. بنابراین عملکرد باتری گوشی‌ها حتی در سردترین نقاط قابل سکونت کره زمین را هم بهتر خواهد کرد.

فناوری باتری حالت جامد شیائومی از راه رسید

یکی دیگر از مزیت‌های باتری انقلابی شیائومی، امنیت بهبودیافته آن است. استفاده از یک الکترولیت حالت جامد می‌تواند با جلوگیری از نفوذ دندریت‌های لیتیوم، جلوی اتفاقات و مسائل امنیتی مختلفی مثل اتصال کوتاه را بگیرد. باتری با پوشش الکترولیت مثبت می‌تواند از ارتباط بین الکترود مثبت و منفی جلوگیری کرده و ایمنی استفاده در دستگاه‌ها را تضمین کند.

فناوری باتری جدید شیائومی نشان‌دهنده گام مهمی در توسعه صنعت باتری‌سازی است. این تکنولوژی می‌تواند عملکرد و امنیت باتری‌ها را ارتقا دهد و باعث نوآوری‌های تازه‌ای در گوشی‌های موبایل و دیگر لوازم الکترونیکی شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره فناوری باتری حالت جامد شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر