;
coinex

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو فاش شد

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو لو رفت. نسل جدید کنسول بازی سونی در چه تاریخی رونمایی خواهد شد؟

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو براساس گزارشی از وب‌سایت حوزه گیمینگ Insider Gaming فاش شد. باوجود اینکه در خبرها عنوان شده است که توسعه کنسول پلی‌استیشن 5 پرو متوقف شده، حال خبر دیگری در رسانه‌های مرتبط دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه این کنسول تا پایان سال 2024 معرفی و به بازار عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تاریخ رونمایی کنسول جدید نینتندو مشخص شد

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو فاش شد

درحالی‌که روز گذشته از توقف توسعه پلی استیشن 5 پرو خبر داده شده بود، اکنون در گزارش جدیدی گفته شده است که ظاهراً این دستگاه در دست ساخت قرار دارد و سونی می‌خواهد آن را در اواخر سال آینده میلادی روانه بازار کند.

طبق این گزارش جدید که اولین‌بار توسط وب‌سایت حوزه گیمینگ Insider Gaming به اشتراک گذاشته شد، درحال‌حاضر یک نسخه سخت‌افزاری بزرگ برای پلی استیشن 5 در دست ساخت قرار دارد که اواخر سال 2024 عرضه خواهد شد. به گفته یکی از منابع، این دستگاه که از درایو دیسک جداشدنی پشتیبانی می‌کند، ظاهراً آغازی برای سخت‌افزار جدید پلی‌استیشن در آینده خواهد بود.

تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو فاش شد

در مورد تفاوت پلی استیشن 5 پرو با نسخه اصلی، هنوز هیچ جزئیاتی ارائه نشده است. بااین‌حال «مارک سرنی»، طراح اصلی سخت‌افزار کنسول‌های پلی استیشن اخیراً پتنت جدیدی را ثبت کرده که نشان می‌دهد سونی به‌دنبال بهبود عملکرد رهگیری پرتوی کنسول خود است.

سونی پس از عرضه پلی استیشن 4 در سال 2013، کنسول PS4 Pro را نیز در سال 2016 روانه بازار کرد. این کنسول شامل یک پردازنده و گرافیک قدرتمندتر می‌شد که پشتیبانی از وضوح 4K با HDR را برای بازی‌ها فراهم می‌کرد. همچنین این دستگاه دارای هارد بزرگ‌تری بود. بنابراین سونی اگر طبق سنت قدیمی خود برنامه‌ریزی کند، شاهد معرفی کنسول PS5 پرو نیز خواهیم بود.

در این گزارش، درباره پلی استیشن 6 نیز گفته شده است که نسل بعدی کنسول سونی زودتر از سال 2028 عرضه نخواهد شد.

علاوه بر کار روی کنسول جدید، سونی همچنین درحال کار روی معرفی ویژگی‌ها و بهبودهای جدید برای مدل‌های فعلی پلی استیشن 5 است که از طریق به‌روزرسانی‌های سیستمی به کاربران ارائه می‌شود. آخرین به‌روزرسانی این دستگاه روز گذشته منتشر شد که در آن برخی مشکلات مربوط به گفت‌وگو از طریق Discord برطرف شده بود. همچنین آخرین به‌روزرسانی اصلی این دستگاه اوایل ماه جاری میلادی در دسترس کاربران قرار گرفت که در آن شاهد پشتیبانی از دیسکورد و VRR برای وضوح 1440p و موارد دیگری بودیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره تاریخ عرضه پلی استیشن 5 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر