;
coinex

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay با قابلیت تبدیل متن به ویدیو رونمایی شد

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay با قابلیت‌های ویژه‌ای رونمایی شد.

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay با قابلیت منحصربه‌فرد تبدیل متن به ویدئو معرفی شد. استارتاپ RunWay یکی از فعالان مهم حوزه هوش مصنوعی است که با معرفی مدل هوش مصنوعی خود، دیگر فعالان را به رقابت با خود دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: نوام چامسکی: هوش مصنوعی نماد ابتذال بشر و ChatGPT یک اسباب‌بازی است!

نسل دوم هوش مصنوعی RunWay رونمایی شد

هوش مصنوعی با مدل‌های جدید و هیجان‌انگیزی که دائماً در حال ظهور هستند، خیلی سریع در حال محبوبیت جهانی است. هیجانی که ابتدا با ChatGPT آغاز شد همچنان در حال تکامل است و به ارتفاعات جدیدی می‌رسد. حالا استارتاپ Runway که Stable Diffusion را معرفی کرده بود، از یک سیستم هوش مصنوعی پیشگامانه پرده‌برداری کرده است که می‌تواند براساس توضیحات متنی کاربران ویدیو تولید کند.

Runway از جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود رونمایی کرده که می‌تواند در زمینه ساخت ویدیو انقلاب جدیدی راه‌اندازی کند. این مدل که Gen-2 نام دارد، می‌تواند هر توضیح متنی را به ویدیوهای کوتاه سه ثانیه‌ای تبدیل کند و دنیایی از امکانات را در اختیار سازندگان محتوای ویدیویی قرار می‌دهد. فرآیند ساخت ویدیو با هوش مصنوعی جدید RunWay را در کلیپ زیر ببینید:

برخلاف مدل قبلی این شرکت یعنی Stable Diffusion، مدل Gen-2 به دلیل ملاحظات ایمنی و تجاری، از ابتدا به‌صورت منبع باز یا گسترده در دسترس نخواهد بود. در عوض، کاربران می‌توانند از طریق Discord در لیست انتظار Runway قرار بگیرند و به فناوری پیشگامانه هوش مصنوعی آن دسترسی پیدا کنند.

البته ساخت ویدیو براساس توضیحات متنی در دنیای هوش مصنوعی مفهوم جدیدی به حساب نمی‌آید. غول‌های فناوری مانند متا و گوگل در اواخر سال 2022 نیز مقالات تحقیقاتی خود در مورد چنین مدل‌های مشابهی را منتشر کرده بودند.

فناوری تولید ویدیو از توضیحات متنی، این پتانسیل را دارد که فرآیند تولید را ساده‌تر کند، هزینه‌ها را کاهش دهد و باعث می‌شود تا هنرمندان بتوانند دیدگاه‌های خود را با آسودگی منحصر به‌فردی زنده کنند. به عنوان مثال، اگر یک فیلمساز یا انیماتور بخواهد صحنه‌ای از «لاک‌پشت‌هایی که در آسمان پرواز می‌کنند» را تجسم کند، می‌تواند همین توضیح ساده را به مدل Gen-2 ارائه کند و سپس یک ویدیو کوتاه سه‌ثانیه‌ای از آن دریافت کند.

با این حال، چنین فناوری نگرانی‌هایی را در مورد سواستفاده احتمالی و پیامدهای اخلاقی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. البته که تصمیم Runway برای محدود کردن نسخه اولیه مدل، اهمیت این موضوع برای آن را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص نسل دوم هوش مصنوعی RunWay چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر