;
coinex

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار اجتناب‌ناپذیر است

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار دور از انتظار نیست. گوشی‌های پرچمدار گوی سبقت را از میان‌رده‌ها و اقتصادی‌ها ربوده است.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که افزایش قیمت گوشی های پرچمدار اجتناب‌پذیر است. دراین میان مطمئناً اپل بیش از هر شرکت دیگری نقش خواهد داشت. چنانچه این شرکت قیمت گوشی‌های آیفون را افزایش دهد قطعاً شرکت‌های دیگر نیز همین رویه را پی می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:‌ با شرایط جدید ثبت سفارش واردات موبایل با کمبود کالا مواجه نخواهیم شد!

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار دور از انتظار نیست

هفته‌ی گذشته شایعه‌ای درمورد سری آیفون ۱۵ منتشر شد مبنی‌بر اینکه مدل‌های پرو این گوشی‌ها احتمالاً با قیمتی گران‌تر نسبت‌ به نسل‌های قبلی عرضه خواهند شد. این خبر نشان‌دهنده‌ افزایش قیمت‌ گوشی‌های هوشمند رده‌بالا است که سایر شرکت‌ها نیز آن را دنبال خواهند کرد.

اکنون اطلاعات بیشتری دردسترس قرار گرفته است که نشان می‌دهد افزایش قیمت گوشی‌های پرچمدار اتفاق خواهد افتاد. کانترپوینت برخی از آمارهای مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم بازار را در سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است. این نمودار به‌طور خلاصه نشان می‌دهد درحالی‌که میزان فروش کلی گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان نسبت‌ به سال گذشته ۱۲ درصد افت کرده‌، اما فروش گوشی‌های رده‌بالا یک درصد افزایش یافته است.

این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد برای اولین‌بار، ۵۵ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به مدل‌های پریمیوم اختصاص یافته است.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار دور از انتظار نیست

به گزارش Androidauthority، می‌توان گفت فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت و میان‌رده نسبت‌ به محصولاتی که با برچسب هزار دلار یا بیشتر روانه‌ی بازار شده‌اند، کاهش یافته است.

اگر آمار جدید کانترپوینت شما را کمی سردرگم کرده است، باید اشاره کنیم عبارت ≥ ۶۰۰ دلار به قیمت عمده‌فروشی گوشی‌ها اشاره دارد و نه برچسب قیمت خرده‌فروشی آن‌ها. این شرکت تحقیقاتی برای تجزیه‌وتحلیل بازار، از قیمت‌گذاری عمده‌فروشی استفاده می‌کند زیرا برچسب‌های خرده‌فروشان در سرتاسر جهان با نوسانات زیادی همراه است و نمی‌توان داده‌های خیلی دقیقی از آن‌ها به‌دست آورد.

افزایش قیمت گوشی های پرچمدار دور از انتظار نیست

بازار گوشی‌های هوشمند از سال ۲۰۱۶ تا اوایل ۲۰۲۲ فقط روند صعودی را دنبال کرده یا در بدترین حالت ثابت مانده است. این موضوع نشان می‌دهد مردم در این بازه‌ی زمانی هرسال گوشی‌های بیشتری در محدوده‌ی قیمتی هزار دلار خریداری کرده‌اند. چند دلیل احتمالی برای ایجاد این شرایط وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، رکورد اقتصاد جهانی است که تأثیر بسیار زیادی روی قدرت خرید مردم دارد. به‌بیان دیگر، افراد مرفه همچنان مثل قبل پول دارند اما قدرت خرید افراد عادی اکنون کاهش یافته است که این موضوع می‌تواند دلیل واضحی برای افزایش فروش گوشی‌های گران‌قیمت نسبت‌ به گوشی‌های میان‌رده و ارزان باشد.

به‌هرحال، افزایش فروش گوشی‌های رده‌بالا فقط مختص بازار آمریکای شمالی نیست و حتی بازارهای نوظهور نیز همین روند را تجربه می‌کنند. در واقع می‌توان گفت افرادی که قصد خرید گوشی‌های پرچم‌دار را دارند، احتمالاً سومین یا حتی چهارمین گوشی دوران زندگی خود را خریداری کرده‌اند و تمایل بیشتری برای ارتقای آن احساس می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص افزایش قیمت گوشی های پرچمدار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر