;
coinex

افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402 ؛ علت افزایش بی‌سروصدای قیمت اینترنت چیست؟

طبق گزارش‌هایی این روزها شاهد افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402 از طرف برخی اپراتورها هستیم.

اوضاع اینترنت کشور در این روزها شرایط خوبی را تجربه نکرده و بسیاری از کاربران با مشکل فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی روبرو هستند و از طرفی قطعی‌های اینترنت در کنار اختلالات حتی در سرویس‌های داخلی به مشکلات مردم در این راستا را اضافه کرده است.

حالا مطابق گزارش‌های به‌دست آمده در پی آغاز سال 1402 شمسی تعدادی از اپراتورها اقدام به افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی خود کرده‌اند. میزان این افزایش قیمت‌ها چیزی در حدود 30 تا 50 درصد در اپراتورهای گوناگون گزارش شده است. در حالی شاهد افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402 که قیمت اینترنت خانگی در سال 1401 نزدیک 60 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اینترنت هدیه رایتل نوروز 1402 [+نحوه فعالسازی]

ماجرای افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402

به‌نظر اپراتورهای اینترنتی به جای بهبود کیفیت اینترنت بیشتر هدف مطلوب خود، یعنی افزایش قیمت سرویس‌های مختلف ارائه خدامات اینترنتی را دنبال می‌کنند. برای مثال کاربران یکی از اپراتورهای بزرگ اینترنت خانگی، سرویس 8 مگابیت یک ماهه با 400 گیگابایت ترافیک داخلی را پیش‌تر با قیمت 163.500 تومان خریداری می‌کردند اما حالا در بهترین شرایط باید برای این بسته قیمت 218.000 تومان بپردازند!

افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402

چنین افزایش قیمتب در حالی رقم خورده که مدیران دولتی به شرایط غیر عادی اینترنت کشور بارها اعتراف کرده بودند و قبل از این هم رئیس جمهور از وزیر ارتباطات درخواست بهبود وضعیت اینترنت کشور را داشته است.

افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402

بااین‌حال حتی بسته‌های TD-LTE یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اینترنت همراه نیز افزایش قیمت بسیاری را داشته است. نکته پراهمیت دیگر درباره شرایط کنونی اینترنت کشور اینکه محدودیت‌های فراوانی را تجربه کرده و کاربران با قطعی و اختلال پی‌درپی مواجه شده‌اند و حالا این افزایش قیمت نیز به نارضایتی کاربران اینترنتی خواهد افزود.

افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402

البته هنوز مشخص نیست که این افزایش قیمت با تکیه بر چه مجوزی انجام گرفته و در صورت حتی صدور مجوز در راستای افزایش قیمت اینترنت به چه دلیلی هنوز به طور مناسب اطلاع‌رسانی در این مورد صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش قیمت اینترنت ثابت و همراه از آغاز سال 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    جیب مردم فقیر ایران را خالی نکنید

    پاسخ