;
coinex

هشدار امنیتی به کاربران محصولات اپل ؛ همین حالا آیفون‌های‌تان را آپدیت کنید

اخیراً هشدار امنیتی به کاربران محصولات اپل اعلام شده که هر چه سریع‌تر نسبت به آپدیت نرم‌افزاری برای رفع بیش از 30 آسیب‌پذیری شناخته‌شده اقدام کنند.

شب گذشته اپل اقدام به انتشار جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری آیفون و مک کرد که یک‌سری قابلیت‌های جدید را شامل می‌شد. به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 16.4 همراه با افزودن 21 ایموجی جدید، پشتیبانی اپلیکیشن‌های وب از پوش نوتیفیکیشن را به ارمغان می‌آورد.

طبق گزارش 9to5Mac، سیستم‌های عامل iOS 16.4 و macOS Ventura 13.3 و watchOS 9.4 و tvOS 16.4 بیش از 30 آسیب‌پذیری امنیتی کشف‌شده را برطرف خواهند کرد. به عنوان مثال یکی از این آسیب‌پذیری‌ها به اپلیکیشن‌های متفرقه اجازه دسترسی به اطلاعاتی در مورد مخاطبین کاربر را می‌دهد. دیگر آسیب‌پذیری نیز دسترسی به داده‌های حساس کاربر را امکان‌پذیر می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اولین اپلیکیشن طراحی شده توسط ChatGPT در اپ استور منتشر شد!

هشدار امنیتی به کاربران محصولات اپل برای نصب سریع‌تر آپدیت نرم‌افزاری

مطابق با بیانیه‌ اپل، این آپدیت جدید آسیب‌پذیری شناخته‌شده در موتور WebKit را نیز رفع خواهد کرد. ابزار WebKit موتوری به حساب می‌آید که جهت توسعه‌ سافاری و نسخه‌ iOS دیگر مرورگرهای وب از آن بهره گرفته می‌شد. آسیب‌پذیری این ابزار، منجر به رهگیری اطلاعات حساس کاربران از سوی وب‌سایت‌ها می‌شد که حالا برطرف شده است.

هشدار امنیتی به کاربران محصولات اپل

از آن جهت که قسمتی از کد تمامی سیستم‌های عامل اپل اشتراکاتی با یکدیگر دارند، برخی از پچ‌های نرم‌افزاری جدید علاوه‌بر iOS برای macOS و watchOS و tvOS نیز کاربردی خواهند بود. اپل در این زمینه به‌روزرسانی جدیدی برای نسخه‌های قدیمی‌تر iOS و macOS و البته مانیتور استودیو دیسپلی منتشر کرده است.

دیگر آسیب‌پذیری‌های کشف‌شده با مواردی مانند موتور عصبی آیفون، اپلیکیشن‌های تقویم، دوربین، کارپلی، بلوتوث، آی‌کلاد، گالری، پادکست، سافاری و Find My در ارتباط بودند. همچنین اپل آسیب‌پذیری‌های موجود در کرنل را نیز برطرف کرده است. یکی از آسیب‌پذیری‌ها درواقع به اپلیکیشن‌ها اجازه اجرای کدهای مخرب روی دستگاه را می‌داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص هشدار امنیتی به کاربران محصولات اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر