;
coinex

شبکه 6G چین تا 2025 عملیاتی می‌شود

راه‌اندازی شبکه 6G چین طبق برنامه‌ریزی‌ها در مراحل ابتدایی قرار دارد و تحقیقات فنی و راه‌اندازی آن هم توسط سومین اپراتور بزرگ چین انجام خواهد پذیرفت.

تحقیقات فنی و راه‌اندازی فناوری 6G چین از سوی China Unicom به عنوان سومین اپراتور بزرگ چین انجام خواهد شد. مطابق برنامه‌ریزی این شرکت تا سال 2025 شبکه 6G چین به صورت محدود ارائه خواهد شد و تا سال 2030 پروژه نسل جدید شبکه مخابراتی تکمیل خواهد شد.

گفتنی است که سهم چین در صنعت جهانی ارتباطات از راه دور، با توجه به گستره وسیعی از سناریوهای کاربردی و بزرگترین پایگاه کاربر در جهان، اهمیت و تاثیرگذاری فراوانی دارد. از همین رو، شرکت‌های جهانی فراوانی در بازار چین فعالانه مشغول کار هستند و به اهمیت آن در ارتقا توسعه مخابرات واقف هستند.

بیشتر بخوانید: کره جنوبی نخستین کشور مجهز به اینترنت 6G خواهد بود!

راه‌اندازی شبکه 6G چین تا سال 2030

این خبر از سوی China Unicom و پس از کنفرانس جهانی 6G در هفته گذشته انتشار یافته است. طی این کنفرانس کارشناسان متفق‌القول به این نتیجه رسیدند که فناوری 6G تا سال 2030 در چین معرفی خواهد شد.

لیو لیهونگ، رئیس و مدیر اجرایی China Unicom اعلام کرده است که زیرساخت‌های اولیه شبکه 6G تا سال 2025 در چین رونمایی خواهند شد. چین هم‌اکنون بزرگترین جمعیت کاربران اینترنت جهان را در اختیار داشته و یکی از بزرگترین بازارهای موبایل به شمار می‌آید.

شبکه 6G چین

شرکت‌های مخابراتی چینی در حوزه‌های مختلف صنعت اعم از 5G یا 6G سرمایه‌گذاری‌های کلانی داشته‌اند. آن‌ها همچنین مشغول همکاری با نهادهای بین المللی جهت تبیین استانداردهای صنعتی هستند که کمکی در راستای کاهش عدم قطعیت‌های آتی به شمار می‌روند.

در حوزه راه‌اندازی شبکه 5G در چین باید اشاره داشت که بزرگترین شبکه تلفن همراه 5G جهان در این کشور شکل گرفته و بیش از 2.31 میلیون ایستگاه پایه 5G در سراسر کشور ایجاد شده است. به همین ترتیب به‌نظر با حمایت دولت، احتمال زیاد شاهد تکرار این موفقیت شرکت‌های مخابراتی چینی در زمینه ایجاد شبکه 6G خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی شبکه 6G چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر