;
coinex

شبکه‌ اینترنت 6G از چه سالی در دسترس قرار می‌گیرد؟ مدیر عامل نوکیا پاسخ می‌دهد

لوندمارک،‌ مدیرعامل نوکیا از ورود شبکه‌ اینترنت 6G تا سال 2030 خبر داد. شبکه 6G در حالی وارد بازار می‌شود که هنوز اینترنت 5G عمومیت جهانی نیافته است. جزییات این خبر را در تکراتو  بخوانید‌.

شبکه‌ اینترنت 6G که هنوز هیچ اطلاعاتی از کیفیت و سرعت آن در دسترس نیست، به پیش بینی مدیر عامل نوکیا تا سال 2030 وارد عرصه خواهد شد‌. در حالی که هنوز بسیاری از نقاط به اینترنت 5G دسترسی ندارند، جهان تکنولوژی انتظار شبکه اینترنت جدید را می‌کشد.

این خبر توسط پکا لوندمارک مدیر عامل نوکیا در اجلاس اقتصادی جهان داووس منتشر شد و هیچ جزئیاتی از چگونگی اجرا و سرعت آن در دسترس نیست.

سرعت شبکه‌ اینترنت 6G چقدر است؟

شبکه‌ اینترنت 6G تا پایان این دهه وارد بازار می‌شود. مدیرعامل نوکیا از جزئیات سرعت شبکه اینترنت جدید اطلاعاتی نداد و اعلام کرد، در سال 2030 بزرگترین رابط کاربری استفاده از اینترنت 6G، تکنولوژی گوشی‌های هوشمند نخواهد بود.

 شبکه اینترنت 6G

او در ادامه از پیشبینی خود در مورد تغییر رابط کاربری گوشی‌های هوشمند رایج در آینده‌ای نزدیک خبر داد. پکا لوندمارک همچنین از پیشبینی‌های خود در پایان این دهه سخن گفت، او می‌گوید: تا سال 2030 جهان هم‌زیستی بیشتری با دیجیتال را تجربه خواهد کرد و مختصات جدیدی برای محاسبات نیاز است. او همچنین توضیح داد که در آینده‌ای نزدیک همه چیز تعریفی متفاوت خواهد یافت.

هنوز نمی‌دانیم سرعت شبکه 6G چقدر است؛ اما اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) به‌زودی تعریف‌های دقیقی از چند و چونی آن را مشخص می‌کند.

بسیاری از نقاط جهان به نسل‌های پیش‌تر شبکه اینترنت همچون 4G و 5G دسترسی ندارند؛ اما پیش‌بینی می‌شود که اینترنت 6G سرعتی تا صد برابر بیشتر از شبکه اینترنت 5G داشته باشد.

 شبکه‌ اینترنت 6G از چه سالی در دسترس قرار می‌گیرد

کمپانی‌های اپل، ال‌ جی و گوگل داوطلبان تعهد به شبکه‌ اینترنت 6G

سرمایه‌گذاران بزرگی از همین حالا جذب سرما‌یه‌گذاری بر شبکه اینترنت جدید شدند. انتشار این خبر در اجلاس جهانی اقتصاد داووس کافی بود تا اولین داوطلبان تعهد به شبکه‌ اینترنت 6G شناخته شوند. شرکت اپل، ال جی و گوگل جزو اولین داوطلبانی بودند که تعهد خود را به شبکه اینترنت جدید اعلام کردند.

با خبر ورود شبکه‌ اینترنت 6G تا سال 2030 به صورت تجاری، نظر مثبت سرمایه‌گذاران بزرگ به آن جلب شد. شرکت‌ ال جی، گوگل، اپل و کوالکام به صورت تیمی بر روی 6G کار می‌کنند. به نظر می‌رسد نوکیا نیز وارد لیست داوطلبان متعهد به 6G باشد و خیلی زود به طور رسمی این خبر را منتشر کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شبکه‌ اینترنت 6G چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر