;
coinex

اولین شبکه ارتباط ماهواره ای ماه به زمین ساخته می‌شود؛ ارتباط ‌آسان‌تر فضانوردان با زمین

شرکت لاکهید مارتین قصد دارد اولین شبکه ارتباط ماهواره ای را به منظور برقراری ارتباط آسان و مطمئن میان ماه و زمین توسعه داده و راه‌اندازی کند.

شرکت لاکهید مارتین اقدام به تاسیس شرکت جدیدی به‌نام کرسنت اسپیس (Crescent Space) کرده تا پیشرفتی بزرگ در زیرساخت‌های ارتباط با ماه فراهم سازد. هدف این شرکت، راه‌اندازی سیستم‌های قابل ‌اعتماد جهت حضور طولانی ‌مدت انسان در ماه خواهد بود.

نخستین پروژه‌ کرسنت اسپیس، شبکه‌ ماهواره‌ای تحت عنوان پارسک (Parsec) بوده که اتصال ماه و زمین را از طریق صورت فلکی اعم از ماهواره‌های کوچک قمری، امکان‌پذیر می‌کند. این اولین شبکه ارتباط ماهواره ای بوده که ارتباطی بدون وقفه را بین فضانوردان، تجهیزات و همکاران آن‌ها روی زمین ایجاد می‌کند. افزون‌براین، پارسک به ناوبری کمک خواهد رساند تا قابلیتی که آن را به ابزاری ضروری برای مأموریت‌های آینده‌ ماه تبدیل می‌کند را فراهم سازد.

یکی از پراهمیت‌ترین مزایای پارسک فراهم‌سازی موقعیت و مسیر دقیق به فضانوردان جهت بازگشت به پایگاه خواهد بود. این تکنولوژی به تداوم ارتباط کاوشگران با زمین و تغییر مسیر فضاپیما یاری خواهد رساند. فناوری نام‌برده همچنین برای کسانی که در خاک ماه قرار دارند هم اهمیت فراوانی دارد و به خدمه‌ مریخ‌نورد برای بازگشت به خانه بدون نیاز به رانندگی در دهانه‌های خطرناک این سیاره، کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: چینی‌ها موفق به کشف یک منبع آب قابل توجه در ماه شدند

اولین شبکه ارتباط ماهواره ای بین ماه و زمین

به گزارش گیزموچاینا، شرکت لاکهید مارتین قصد راه‌اندازی نخستین گره‌های پارسک کرسنت تا سال 2025 را دارد و این شرکت ماهواره‌های موردنیاز خود را عرضه خواهد کرد. از طرفی برنامه‌ آرتمیس ناسا تا اواخر سال 2024 پروازی روی ماه نخواهد داشت و در پایان سال 2025 فرود خود را به انجام خواهد رساند.

اولین شبکه ارتباط ماهواره ای
اولین شبکه ارتباط ماهواره ای

استارتاپ جدید لاکهید مارتین شرایط خوبی را برای پشتیبانی از فرود آرتمیس ناسا روی ماه و سایر مأموریت‌های اکتشافی ایجاد خواهد کرد. جو لاندون، مدیرعامل فضایی لاکهید مارتین که پیش‌تر در سمت معاونت فضایی این شرکت بوده، امید بسیاری به آینده‌ کاری این استارتاپ دارد. وی خوش‌بینی فراوانی نسبت به سوددهی شرکتش با توجه افزایش تمایل آن به مأموریت‌های مرتبط با ماه دارد.

رویکرد لاکهید مارتین جهت راه‌اندازی کرسنت اسپیس و پرتاب پارسک حاکی از پیشرفت چشم‌گیر در توسعه‌ زیرساخت‌های ارتباط با ماه خواهد بود. وجود این شرکت در رقابت‌های مربوط با فناوری‌های فضایی، به‌نظر منفعت شرکت‌های خصوصی و ملی جهت اکتشاف در ماه تامین خواهد کرد زیرا این تکنولوژی سیستم‌های ارتباطی و ناوبری قابل‌اطمینانی را جهت انجام مأموریت‌های ماه فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی اولین شبکه ارتباط ماهواره ای بین ماه و زمین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر