;
coinex

لوگوی صوتی ویکیپدیا انتخاب شد؛ گوش خود را برای «صدای دانش بشریت» آماده کنید

لوگوی صوتی ویکیپدیا انتخاب شد. ویکی‌پدیا این‌بار دانشش را نه فقط با متن بلکه با صوت به کاربران ارائه می‌دهد.

لوگوی صوتی ویکیپدیا انتخاب شد. ویکی‌پدیا که وسیع‌ترین و بی‌رقیب‌ترین دانشنامه آزاد در جهان است از لوگوی صوتی خود رونمایی کرد. این لوگوی صوتی برای “ویکی‌مدیا” که یک سازمان غیرانتفاعی و خیریه آمریکایی است طراحی شده و آمده است تا صدای دانش بشریت باشد. جالب است بدانید که تادئوس آزبورن، یک مهندس هسته‌ای و آهنگ‌ساز اهل ویرجینیا، عنوان صوت برتر را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اثرگذاری هوش مصنوعی بر 300 میلیون شغل ؛ ترسی که رنگ واقعیت می‌گیرد!

لوگوی صوتی ویکیپدیا انتخاب شد

نماد صوتی یا صدای خاصی که شما را به یاد یک رسانه یا شرکت خاص می‌اندازد به بخشی از هویت بسیاری از رسانه‌ها تبدیل شده و شرکت‌های مثل نتفلیکس و HBO از آن جمله هستند. بنیاد ویکیمدیا، شرکت مادر ویکیپدیا نیز به همین دلیل به سراغ یک «لوگوی صوتی» برای ویکیپدیا و دیگر پروژه‌های خود رفته است. این صدا در واقع نمادی متمایز برای محتوای این مرجع اطلاعاتی خواهد بود.

ویکیمدیا در یک جستجوی طولانی برای یافتن نماد منتخبش در جهان صوتی رقابتی به نام «صدای دانش تمام بشریت» را برپا کرد و به نظر موفق بوده است.

صوت پیروز این رقابت متعلق به شخصی به نام تادئوس آزبورن، یک مهندس هسته‌ای و آهنگ‌ساز پاره‌وقت از ویرجینیای آمریکا است.

صوت آزبورن یکی از ۳۲۳۵ فایل صوتی است که سال گذشته از سوی ۲۰۹۴ شرکت کننده از ۱۳۵ کشور جهان وارد این رقابت شد. اعضای جامعه ویکیمدیا به انتخاب بهترین گزینه کمک کردند و در نهایت ۱۰ کلیپ صوتی برا انتخاب بهترین گزینه به رای گذاشته شد.

با اینکه حالا صوت نهایی انتخاب شده و لوگوی صوتی این بنیاد مشخص شده است اما آنچه در نهایت به عنوان لوگوی صوتی در کنار محتوای ویکیمدیا استفاده می‌شود کمی با این صدا متفاوت خواهد بود. این سازمان می‌گوید صدای منتخب را باید مجددا در یک استودیوی حرفه‌ای ضبط کرد. همچنین نسخه‌های مختلفی از این صدا برای استفاده در شرایط مختلف تولید می‌شود.

ویکیمدیا در بیانیه خبری خود گفت:

«در ادامه امسال، ما با همکاری دستیار صوتی و شرکای تکنولوژی خود لوگوی پیروز را برای شناساندن محتوای ویکیمدیا در سراسر جهان استفاده می‌کنیم.»

 

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره لوگوی صوتی ویکیپدیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر