coinex
راهنمای خرید تکراتو

شروع ممنوعیت استفاده از ChatGPT در اروپا با کشور ایتالیا!

ممنوعیت استفاده از ChatGPT به علت نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی در ایتالیا به تصویب رسید، به‌نظر OpenAI از داده‌های کاربران استفاده می‌کند.

رگولاتورهای حوزه حریم خصوصی ایتالیا روز جمعه، 11 فروردین‌ماه، دستور ممنوعیت چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT را به علت نقض حریم خصوصی تصویب کردند.

بااینکه OpenAI دفتری در اتحادیه اروپا دایر نکرده اما نماینده آن در منطقه اقتصادی اروپا 20 روز مهلت دارد تا از نحوه برنامه‌ریزی خود جهت تطبیق ChatGPT با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا رونمایی کند. در صورت عدم انجام این امر، استارتاپ آمریکایی مجبور به پرداخت جریمه تا میزان 4 درصد از درآمد جهانی خود خواهد بود.

بیشتر بخوانید: گوگل تکذیب کرد: چت بات Bard با داده‌های ChatGPT آموزش ندیده است

ممنوعیت استفاده از ChatGPT در ایتالیا

مقام ملی حفاظت از داده‌های ایتالیا به‌دلیل دسترسی OpenAI، شرکت آمریکایی توسعه‌دهنده ChatGPT به داده‌های کاربران ایتالیایی فوراً آن را مسدود کرده است و تحقیقاتی نیز در مورد آن شروع خواهد کرد. طبق گزارش نشریه Politico، این دستور موقت بوده و تا هنگامی که OpenAI سر به اطاعت از قانون مهم حریم خصوصی اتحادیه اروپا، یعنی GDPR ندهد، تداوم خواهد یافت.

طبق اعلام این مقام مسئول، شرکت OpenAI جهت آموزش الگوریتم‌های چت‌بات خود، اقدام به جمع‌آوری و ذخیره داده‌های شخصی کاربران کرده که برای انجام این مهم مبنای قانونی در اختیار ندارد. همچنین شایعاتی در مورد پردازش این داده‌ها توسط همین شرکت نیز شکل گرفته است.

ممنوعیت استفاده از ChatGPT
ممنوعیت استفاده از ChatGPT

افزون‌براین به ادعای مقامات ایتالیایی، همچنین در ChatGPT اخیراً نقض اطلاعات و مکالمات کاربران و اطلاعات پرداخت آن‌ها دیده شده است. لذا نگرانی مذکور دیگر به عدم تأیید درجه سنی کاربران توسط OpenAI ارتباط دارد که این موضوع می‌تواند کودکان را در معرض پاسخ‌های کاملاً نامناسب قرار دهد.

به علت گستره وسیعی از خطرات مربوط به حریم خصوصی، امنیت سایبری و ارائه اطلاعات نادرست، در چند وقت اخیر درخواست‌های فراوانی جهت مسدودسازی نسخه‌های جدید ChatGPT و بررسی OpenAI گزارش شده است. در همین راستا ایلان ماسک و ده‌ها کارشناس هوش مصنوعی درخواست توقف ارائه آپدیت‌های جدید برای ChatGPT ارائه کرده‌اند. گروه حمایت از مصرف‌کننده BEUC هم روز گذشته از مقامات اتحادیه اروپا و ملی خواستار انجام تحقیقات بیشتر در مورد ChatGPT شده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ممنوعیت استفاده از ChatGPT در ایتالیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر