;
coinex

هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC 2023 رونمایی خواهد شد؛ آغاز عصری جدید

هدست واقعیت ترکیبی اپل در WWDC 2023 معرفی می‌شود. این هدست می‌تواند آغازگر عصری جدید در تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی باشد.

اپل در تاریخ 15 خرداد 1402 رویداد معرفی تکنولوژی‌ها و دستگاه‌های جدید خود را در “اپل پارک” برگزار خواهد کرد. یکی از محصولات جدیدی که در این رویداد معرفی خواهد شد، هدست واقعیت ترکیبی اپل است که اولین‌ محصول توسعه داده شده مجزا در زمان مدیریت تیم کوک خواهد بود. این هدست احتمالاً عصری جدید در تکنولوژی واقعیت ترکیبی بوجود خواهد آورد. یکی از اهداف اپل برای توسعه این هدست، تعامل کاربران با دنیا پسا‌آیفون است تا بتواند نیاز جامعه به گوشی هوشمند را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: ادعای جالب مدیرعامل هواوی: گوشی های آیفون بیشتر از هواوی خراب می‌شوند

منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل باشید

اپل ۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۵ خرداد ۱۴۰۲) را به‌عنوان تاریخ برگزاری کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) انتخاب کرده است. به‌گفته‌ مارک گرمن، پانزدهم خرداد امسال یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ اپل خواهد بود. این شرکت در مراسم WWDC 2O23 به‌دنبال رونمایی هدست واقعیت ترکیبی است؛ دستگاهی که عصر پساآیفون را شروع می‌کند.

هدست واقعیت ترکیبی اولین محصول کاملاً جدید اپل در دوران رهبری تیم کوک محسوب می‌شود و جزء محصولات مهم تاریخ این شرکت است. اپل با رونمایی هدست، واقعیت ترکیبی را به‌عنوان یکی از حوزه‌های اصلی‌ فعالیتش برمی‌گزیند و به‌سمت آینده‌ای حرکت می‌کند که مردم ازطریق هدست با دنیا تعامل برقرار می‌کنند، نه نمایشگر لمسی جیبی.

منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل باشید
هدست واقعیت ترکیبی اپل

به‌احتمال زیاد در رویداد WWDC، اپل افزون‌بر هدست واقعیت ترکیبی سیستم‌عامل جدید xrOS و خدمات نرم‌افزاری واقعیت ترکیبی و کیت توسعه‌ نرم‌افزار را رونمایی می‌کند. به‌لطف این کیت، توسعه‌دهندگان خواهند توانست اپلیکیشن و بازی برای هدست اپل بسازند.

دعوت‌نامه‌های اپل همواره نکات مخفی در‌بر دارند و این موضوع را در دعوت‌نامه‌ WWDC نیز می‌بینیم. اپل معمولاً به‌طور‌غیرمستقیم به مهم‌ترین نکته‌ی کنفرانس اشاره می‌کند. برخی از این رویدادها شعار هیجان‌انگیزی نیز دارند؛ اما این گفته برای WWDC صدق نمی‌کند.

یکی از طرح‌های گرافیکی WWDC 2023 به‌طور‌مشخص به ساختمان مرکزی اپل، یعنی اپل پارک، اشاره می‌کند. اپل گفته است اولین روز از همایش WWDC به‌صورت حضوری در اپل پارک برگزار می‌شود. بدین‌ترتیب، در این تصویر هیچ نکته‌ی دور از انتظار نمی‌بینیم.

دومین طرح گرافیکی اپل جالب‌تر به‌نظر می‌رسد. در نگاه اول، این پوستر ساختار رنگین‌کمانی واقع‌ در پردیس اپل را نمایش می‌دهد؛ اما اگر دقیق‌تر نگاه کنید، می‌توانید خمیدگی شیشه‌ی جلویی هدست واقعیت ترکیبی اپل را نیز ببینید.

اپل کنفرانس WWDC 2023 را در قالب ویدئویی ازپیش‌ضبط‌شده پخش می‌کند. در سال‌های اخیر، این شرکت برای تمامی کنفرانس‌هایش چنین رویکردی در پیش گرفته است. حال‌که افراد بیشتری مراسم‌های اپل را تماشا می‌کنند، این شرکت در تلاش است تا از هرگونه اتفاق غیرمنتظره (نظیر عمل‌نکردن فیس ID در مراسم رونمایی آیفون X در سال ۲۰۱۷) جلوگیری کند.

سوزان پرسکات، رئیس ارتباطات توسعه‌دهندگان در اپل، WWDC 2023 را بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین کنفرانس متمرکز بر توسعه‌دهندگان این شرکت خطاب کرده و گفته است که اپل بی‌صبرانه منتظر آغاز «این رویداد بسیار ویژه» است. بیان این کلمات از زبان یکی از مدیران اپل اتفاقی به‌شدت غیرمعمول است. هیجانی که پرسکات ایجاد کرده، باعث شده است بسیاری از مردم و حتی تحلیلگران وال‌استریت منتظر رونمایی هدست واقعیت ترکیبی باشند.

مارک گرمن می‌گوید اپل در‌کنار هدست واقعیت ترکیبی، روی مدل‌های جدید مک کار می‌کند که حدوداً اواسط سال جاری رونمایی می‌شوند. این محصولات احتمالاً شامل مک بوک ایر و مک پرو خواهند بود. در WWDC 2023، اپل نسخه‌ جدید سیستم‌‌عامل‌های iOS ،‌macOS ،‌iPadOS ،‌watchOS و tvOS را نیز رونمایی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر