;
coinex

کمک گرفتن از تیم Google Assistant برای توسعه چت بات Bard ؛ گوگل از قافله عقب ماند

گوگل در نظر دارد برای توسعه چت بات Bard از تیم Google Assistant کمک بگیرد. ظاهراً تیم مدیریتی گوگل تمرکز ویژه‌ای روی این چت بات کرده است.

تیم Google Assistant درصدد بازسازی و توسعه چت بات Bard برآمده و آنطور که پیداست، غول فناوری جهان می‌خواهد روی چت‌بات بارد متمرکز شود تا بدین‌وسیله از قافله رقابت هوش مصنوعی عقب نماند. این چت‌بات به‌منظور رقابت با ChatGPT معرفی شد ولی دو بار از آن شکست خورد که همین مسئله گوگل را برآن داشته است تا تمرکز ویژه‌ای روی توسعه آن بگذارد تا بتواند این شکست‌ها را جبران کند.

بیشتر بخوانید: گوگل تکذیب کرد: چت بات Bard با داده‌های ChatGPT آموزش ندیده است

خیز گوگل برای توسعه چت بات Bard

محبوبیت ناگهانی چت‌بات ChatGPT باعث شده است که گوگل احساس خطر کند. همچنین، تأخیر در عرضه عمومی این سرویس موجب شد تا مایکروسافت بتواند کاربران زیادی را به‌ سوی بینگ جلب کند. شکست‌های اخیر چت‌بات بارد نیز یکی دیگر از دلایل اصلی برای تغییرات صورت‌گرفته در سیستم مدیریتی گوگل است.

به گزارش CNBC، سیسی هسیائو، معاون رئیس و سرپرست واحد تجاری گوگل اسیستنت در یادداشتی اعلام کرد که در ساختار تیم دستیار مجازی این شرکت تغییراتی ایجاد خواهد شد. هدف اصلی سازماندهی مجدد این است که واحد مذکور توسعه ربات‌چت هوش مصنوعی شرکت را در اولویت قرار دهد.

خیز گوگل برای توسعه چت بات Bard

در این یادداشت، هسیائو فاش می‌کند که جیانچنگ مائو، معاون مهندسی دستیار گوگل که مستقیماً به او گزارش می‌دهد، قصد دارد که به دلایل شخصی شرکت را ترک کند. او نقش پررنگی در توسعه دستیار صوتی بر ایفا می‌کرد که امروزه به‌ شکل گسترده در اندروید و محصولات هوشمند گوگل مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. طبق گزارش‌ها، پیوش رنجان، معاون سابق واحد بازرگانی گوگل، جایگزین او خواهد شد.

علاوه بر این تغییر، آمار سوبرامانیا، معاون مهندسی گوگل‌ اسیستنت، در حال حاضر رهبری پروژه و تیم بارد را برعهده گرفته است. در این یادداشت اشاره شده شخصی که قبلاً مسئولیت رهبری تلاش‌های مهندسی را بر عهده داشت، به عنوان سرگروه فناوری منطقه برای بارد ادامه خواهد داد.

این تغییر و تمرکز واحد بر بارد نشان می‌دهد که این شرکت برنامه‌هایی برای همکاری این چت‌بات و گوگل اسیستنت دارد. ممکن است این شرکت بخواهد بارد را در همه محصولاتی که دستیار گوگل در آنها ظاهر می‌شود، مانند بلندگوهای هوشمند Nest، تلفن‌های پیکسل و حتی اندروید Auto ادغام کنند.

شایان ذکر است که ترکیب دستیار صوتی با چت‌بات بارد می‌تواند چالش‌های جدی نیز به همراه داشته باشد. زیرا این دو محصول ماهیت کاملاً متفاوتی نسبت به هم دارند و ادغام آن‌ها کمی دشوار است. دستیار گوگل برای تشخیص دستورات صوتی و انجام آن‌ها بهینه‌سازی شده است. بنابراین احتمالاً بزرگ‌ترین مشکل آن عدم تشخیص صحیح دستورات خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره توسعه چت بات Bard چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر