;
coinex

ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد؛ ماجرای تهدید کارکنان تسلا چیست؟

ایلان ماسک توسط دادگاه استیناف آمریکا به نقض قانون کار محکوم شد. ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان با یک توییت جنجالی حاشیه‌های بسیاری بوجود آورد.

دادگاه استیناف حوزه‌ پنجم ایالات متحده آمریکا، ایلان ماسک را به نقض قانون کار محکوم کرد. ماسک با انتشار یک توییت در صفحه توییتر خود در سال 2018، کارکنان شرکت تسلا را به حذف پاداش سهام تهدید کرده بود. این توییت با واکنش هیئت ملی روابط کار (NLRB) همراه شد و این هیئت رأی به محکومیت ماسک داده بود. حالا دادگاه استیناف آمریکا نیز این موضوع را تأیید و رأی خود را صادر کرده است.دادگاه حاضر در ادامه نیز دستور حذف توییتر بحث‌برانگیز ماسک را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:  هوش مصنوعی را متوقف کنید؛ درخواست ایلان ماسک و چهره‌های سرشناس تکنولوژی از توسعه‌دهندگان AI

ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد

دادگاه استیناف حوزه‌ پنجم ایالات متحده حکم پیشین هیئت ملی روابط کار (NLRB) را که به ایلان ماسک ارتباط داشت رسماً تأیید کرد. این حکم اعلام می‌کند توییت سال ۲۰۱۸ ایلان ماسک با محوریت عضویت کارکنان در اتحادیه، تهدیدی غیرقانونی محسوب می‌شود و حق و حقوق کارکنان را نقض می‌کند. ایلان ماسک خطاب به کارکنان گفته بود که اگر به عضویت اتحادیه دربیایند، پاداش سهام آن‌ها را حذف می‌کند.

در زمان صدور حکم هیئت ملی روابط کار، تسلا ادعاها را زیر سؤال برد و گفت هیچ اقدامی برای جلوگیری از پیوستن کارکنان به اتحادیه انجام نداده است. بر اساس گزارش Neowin، دادگاه ایالات متحده پس از بررسی پرونده در نهایت طرف هیئت ملی روابط کار را گرفت.

ایلان ماسک به نقض قانون کار محکوم شد
نقض قانون کار

دادگاه استیناف دستور داده است که توییت مورد بحث ایلان ماسک حذف شود. همچنین به گفته‌ دادگاه، تسلا موظف است کارمند سابقش را که وظیفه‌ سامان‌دهی اتحادیه‌ کارخانه‌ شهر فریمانت را برعهده گرفته بود مجدداً استخدام کند. تسلا پس از اطلاع از شرایط کارخانه‌ فریمانت، این فرد را اخراج کرد. تسلا موظف است حقوق این کارمند را از زمان اخراج شدن در آوریل ۲۰۲۲ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۱) تا روز استخدام مجدد، پرداخت کند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما درباره نقض قانون کار توسط ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر