;
coinex

گزارش: هواوی در تکنولوژی های 5G بیشترین سهم بازار را دارد

هواوی باوجود رقبای قدرتمندی مانند نوکیا، اریکسون و … همچنان پیشتاز تکنولوژی های 5G درجهان است. این شرکت همچنین بیشترین میزان پتنت ثبت شده را در این زمینه در اختیار دارد.

هواوی به‌عنوان غول مخابراتی و فناوری جهان توانسته است در تکنولوژی های 5G رتبه یک جهان را به خود اختصاص دهد. این درصورتی است که رقبای گردن کلفتی مانند نوکیا، اریکسون، سامسونگ، کوالکام و … در این بین وجود دارند که هرکدام ایده‌های خود را در این تکنولوژی پیاده کرده‌اند. اما ظاهراً هواوی به‌دلیل ثبت پتنت‌های بیشتر، فعلاً پیشتاز عرصه فناوری 5G در جهان است.

بیشتر بخوانید: بالاخره قابلیت 5G برای گوشی های آیفون در ایران فعال شد!

هواوی پیشتاز تکنولوژی های 5G در جهان است

هواوی در زمینه‌ی توسعه‌ی فناوری 5G اکنون به‌عنوان پیشتاز بازار شناخته می‌شود زیرا نسبت‌ به رقبایی مثل اریکسون، نوکیا، سامسونگ و کوالکام عملکرد بهتری از خود نشان داده است. براساس گزارش جدید ABI Research، غول فناوری چینی در نوآوری‌های فنی 5G بیشترین سهم بازار را دراختیار دارد و پتنت‌های ضروری و استاندارد 3GPP آن به‌طور جهانی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گزارش گیزموچاینا، در فهرست ۲۰ شرکت برتر فعال بازار در حوزه‌ 5G هواوی با ۱۵۲۶۶ مشارکت تأییدشده و ۴۳۷۵۳ مشارکت در مجموع، پیشتاز است. اریکسون با ۱۱۶۰۱ مشارکت تأیید‌شده و ۳۶۳۷۵ مشارکت کلی در رتبه‌ بعدی دارد درحالی‌که نوکیا با ۷۵۵۳ مشارکت تأییدشده و در مجموع ۲۳۱۱۲ مشارکت در رتبه‌ سوم قرار دارد.

هواوی پیشتاز تکنولوژی های 5G در جهان است

بااین‌حال، بیش‌ از ۴۰۰ شرکت و نهاد در استاندارد 3GPP مشارکت دارند که فعال‌ترین آن‌ها سازندگان تجهیزات شبکه هستند. علاوه‌براین، درحال حاضر بیش‌ از ۲۱۰ پتنت ضروری استاندارد 5G در سطح جهانی اعلام شده است که چین ۴۰ درصد از آن‌ها را در اختیار دارد و این کشور را به رهبر جهانی در توسعه‌ی پتنت‌ 5G تبدیل می‌کند.

موقعیت ویژه‌ هواوی در بازار مشارکت‌کنندگان 5G را می‌توان به سرمایه‌گذاری درخورتوجه آن در تحقیق‌وتوسعه نسبت داد. این شرکت در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۱ میلیارد یوان (حدود ۸٫۸ میلیارد دلار) هزینه کرد که ۲۵٫۱ درصد از کل درآمد آن را در سال قبل تشکیل می‌دهد. بدین‌ترتیب سرمایه‌گذاری هنگفت برند چینی موفق شده است استانداردهای جدید توسعه‌ زیرساخت شبکه را ارتقا دهد و به مشتریان جهانی خود کمک بهتری ارائه دهد.

با این پیشرفت تکنولوژیکی، هواوی اکنون فراتر از 5G به‌سمت 5.5G نگاه می‌کند؛ تکنولوژی پیشرفته‌ای که رقبای این شرکت ازجمله اریکسون و نوکیا هنوز از آن استفاده نکرده‌اند. آینده‌ بازار مشارکت‌کنندگان 5G قطعاً هیجان‌انگیز است و باید دید که هواوی و رقبای آن چگونه به پیشبرد مرزهای توسعه‌ زیرساخت‌های شبکه ادامه خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره پیشتازی هواوی در تکنولوژی های 5G چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شرایط ایترنت چه جوری هست ممنونم

    پاسخ