;
coinex

قابلیت قفل کردن چت ها به اپلیکیشن واتساپ اضافه می‌شود

قابلیت قفل کردن چت ها به واتساپ اضافه خواهد شد. نسخه جدید واتس‌اپ به‌زودی و با این ویژگی بسیار مهم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

قابلیت قفل کردن چت ها به‌زودی به اپلیکیشن واتساپ اضافه می‌شود. واتس اپ روزهای پرمشغله‌ای را سپری می‌کند و مدام روی ویژگی‌های جدید برای پیام‌رسان خود کار می‌کند. تاکنون کاربران امکان قرار دادن ویژگی امنیتی برای ورود به اپلیکیشن بوسیله اثر‌انگشت، رمز و یا چهره را داشتند، ولی ویژگی قفل کردن چت‌ها به‌صورت مجزا ارائه خواهد شد. پس برای بهره‌گیری از این ویژگی باید تا به‌روزرسانی بعدی واتس‌اپ منتظر ماند.

بیشتر بخوانید: مسدودسازی پیامک تاییدیه واتساپ در ایران ؛ تا اطلاع بعدی از اکانت خود خارج نشوید!

قابلیت قفل کردن چت ها به واتساپ می‌آید

وب‌سایت WABetaInfo می‌گوید با توجه به جدیدترین بتای واتس‌اپ اندروید دریافته است که این پیام‌رسان روی قابلیت جدیدی به‌ نام Chat Lock کار می‌کند. همان‌طور که از نام این قابلیت پیداست، کاربران می‌توانند چت‌ها را به‌صورت تکی قفل و مخفی کنند. این قفل نیز با رمز یا اثر‌انگشت قابل بازکردن است.

در بحث مخفی‌کردن چت‌ها، ظاهراً چت‌هایی که قفل می‌شوند مانند چت‌های آرشیوی به بخش جداگانه‌ای منتقل می‌شوند تا مقابل چشم نباشند. در تصویر زیر می‌توانید این بخش مخصوص را تحت عنوان Locked Chats ببینید. این ویژگی افزون بر چت‌های انفرادی، برای چت‌های گروهی هم در دسترس خواهد بود.

قابلیت قفل کردن چت ها به واتساپ می‌آید

با این کار، نه‌تنها پیام‌ها را مخفی می‌کنید، بلکه فایل‌های رسانه‌ای ازجمله تصاویر، ویدیوها و صداها هم در امان می‌مانند و دیگر به‌طور خودکار در گالری دستگاه ذخیره نمی‌شوند. بنابراین سطح حریم خصوصی شما ارتقا پیدا می‌کند.

البته WABetaInfo نکته عجیبی را درباره قابلیت Chat Lock متذکر می‌شود. این وب‌سایت می‌گوید اگر کسی به گوشی شما دسترسی پیدا کند و نتواند قفل چت‌ها را باز کند، با گزینه‌ای مواجه می‌شود که اجازه می‌دهد با پاک‌کردن تاریخچه چت‌ها بتواند قفل آن‌ها را باز کند. البته از آنجایی که این ویژگی هنوز حتی در نسخه بتا در دسترس قرار نگرفته است، احتمال دارد که شرایط استفاده از آن تغییر کند.

قابلیت قفل‌کردن چت‌ها هنوز به مرحله عرضه نرسیده است، اما انتظار می‌رود که درنهایت علاوه بر اندروید، در اختیار کاربران نسخه iOS هم قرار بگیرد. این شرکت اخیراً توجه بیشتری را به امنیت و حریم خصوصی پیام‌رسان خود معطوف کرده است و به‌طور هم‌زمان روی قابلیتی کار می‌کند که اجازه می‌دهد ویس‌ها فقط یک بار پخش شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت قفل کردن چت ها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو درمیان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر