;
coinex

احتمال ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان

احتمالاً به‌مانند ایتالیا، شاهد ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان نیز باشیم. در کنار آلمان کشورهایی دیگری همچون ایرلند و فرانسه در حال بررسی موضوع هستند.

هفته قبل، آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا از تصمیم خود برای ممنوعیت استفاده از ChatGPT به علت نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها رونمایی کرد. درحال‌حاضر به‌نظر با ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان هم باید شاهد پیوستن کشورهای بیشتر به این برنامه باشیم.

دولت ایتالیا هنگامی تصمیم به اجرایی کردن برنامه ممنوعیت ChatGPT گرفت که آژانس حفاظت از داده‌های این کشور اعلام کرد که این مدل هوش مصنوعی احتمالاً در آینده به نقض قوانین مربوط به جمع‌آوری داده‌ها مبادرت ورزد. همچنین مدعی عدم نظارت کافی OpenAI بر استفاده از این سرویس توسط کودکان زیر 13 سال شده‌اند. لازم به ذکر است که شرایط خدمات این چت‌بات هوش مصنوعی استفاده از آن از سوی کودکان آن گروه سنی را ممنوع خواهد کرد.

«اولریش کلبر»، کمیسر آلمان جهت حفاظت از داده‌ها، طی مصاحبه‌ای با روزنامه محلی Handelsblatt (به نقل از NeoWin) اعلام کرد که رگولاتورهای این کشور مشغول مذاکره و گفت‌وگو با رگولاتورهای دولت ایتالیا در موضوع ممنوعیت ChatGPT بودند. کلبر در مصاحبه خود بیان داشت: «اصولاً چنین اقدامی در آلمان نیز امکان‌پذیر است.»

بیشتر بخوانید: اعلام ساعت به زبان شعر ؛ جادوی جذاب ChatGPT ادامه دارد!

تقویت احتمال ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان

پس از ممنوعیت ChatGPT در ایتالیا، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست‌وزیر این کشور، اعلام کرد که این موضوع برای آژانس ناظر بر جمع‌آوری داده‌ها یک اقدام ریاکارانه محسوب می‌شود. به ادعای وی سرویس‌های آنلاین دیگری هم در دست نقض‌کنندگان قوانین جمع‌آوری داده‌ها و حفظ حریم خصوصی قرار دارند، اما مانند ChatGPT با مسدودیت روبرو نشده‌اند.

ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان

این در حالی است که علاوه بر آلمان، کشورهای دیگری هم مشغول گفت‌وگو با رگولاتورهای ایتالیا در خصوص اقدامات خود هستند. سخنگوی کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند هم اخیراً خبر از بررسی اقدامات ایتالیا جهت ممنوعیت ChatGPT داده و اعلام کرد که «با تمام مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا در رابطه با این موضوع در تماس خواهند بود». دولت فرانسه هم در مورد این تصمیم با ایتالیا ارتباط برقرار کرده است.

از طرفی شرکت OpenAI از هنگام اعلام ممنوعیت در ایتالیا، 20 روز مهلت خواهد داشت تا نحوه برنامه‌ریزی خود جهت تطبیق با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را به اطلاع برساند و در غیر این صورت، استارتاپ آمریکایی احتمالاً متعهد به پرداخت 4 درصد از درآمد جهانی خود به‌عنوان جریمه خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص احتمال ممنوعیت استفاده از ChatGPT در آلمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر