;
coinex

هوش مصنوعی ChatGPT با تشخیص درست علائم بیماری، جان یک سگ را نجات داد

به ادعای یکی از کاربران توییتر، هوش مصنوعی ChatGPT توانسته با تشخیص درست علائم بیماری، جان سگ او را نجات دهد.

این روزها چت بات‌های هوش مصنوعی و کارهای منحصر به فرد آنها تبدیل به موضوعی داغ و جذاب برای مردم شده است. این بار، ChatGPT که از مدل زبانی GPT-4 استفاده می‌کند، موفق شد که با ارائه توضیحات صحیح برای وضعیت پزشکی یک سگ، جان آن را نجات دهد؛ این اتفاق در حالی رخ داده که حتی حتی دام‌پزشکان نیز نتوانسته بودند به‌ درستی بیماری را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید: شروع ممنوعیت استفاده از ChatGPT در اروپا با کشور ایتالیا!

هوش مصنوعی ChatGPT جان یک سگ را نجات داد

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری (@peakcooper) ادعا کرد که ChatGPT با تشخیص صحیح بیماری خونی حیوان خانگی او که حتی دامپزشکان نیز نتوانسته بودند آن را تشخیص دهند، جان سگش را نجات داده‌است.

این کاربر گفت که سگ نژاد بردر کولی او از یک بیماری منتقله از طریق کنه رنج می‌برد و برای همین تحت درمان بود. به نظر می‌رسید که وضعیت او نسبتاً در حال بهبود است، اما علائم پس از مدتی با وجود مصرف داروی تجویزشده بدتر شد.

هوش مصنوعی ChatGPT با تشخیص درست علائم بیماری، جان یک سگ را نجات داد

دامپزشکان به صاحب حیوان خانگی توصیه کردند که صبر کند تا ببیند وضعیت دوست پشمالویش چگونه پیش می‌رود. با این حال، کوپر تصمیم گرفت این موقعیت را خودش مدیریت کند و از چت‌بات شرکت OpenAI کمک بگیرد. او وضعیت سگش را با جزئیات کامل برای GPT-4 توضیح داد.

چت‌بات پیشنهاد کرد که نتایج آزمایشات مختلف و نمونه خون ساسی ممکن است نشان‌دهنده مشکلات زمینه‌ای، از جمله کم‌خونی همولیتیک با واسطه ایمنی (IMHA) باشد. کوپر این اطلاعات را به دامپزشک دوم تحویل داد و پس از چندین آزمایش، پزشک صحت پیشنهاد ChatGPT4 را تایید کرد. با درمان مناسب، ساسی شروع به بهبودی کرد و اکنون تقریباً به حالت عادی خود بازگشته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این اقدام هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر