;
coinex

شکایت از ChatGPT ؛ پای چت‌بات OpenAI به دادگاه باز می‌شود؟

یک شهردار استرالیایی قصد دارد اقدام به شکایت از ChatGPT کند. در صورت رخ دادن این اتفاق نخستین اقدام حقوقی جهان از این چت‌بات مشهور صورت می‌پذیرد.

به گزارش رویترز، برایان هود که در نوامبر سال قبل میلادی به عنوان شهردار شایر هپبورن در 120 کیلومتری شمال غربی ملبورن انتخاب شد، هنگامی که از طریق مردم متوجه شد که ChatGPT به اشتباه او را به‌عنوان یکی از مجرمین پرونده رسوایی رشوه‌خواری خارجی یکی از شرکت‌های تابعه بانک مرکزی استرالیا در اوایل دهه 2000 دانسته، نگران شهرت خود شد.

به‌دنبال این موضوع این شهردار منطقه‌ای استرالیایی اعلام کرد که اگر ChatGPT اقدام به اصلاح ادعاهای نادرست مبنی‌بر گذراندن دوران محکومیت به دلیل رشوه خواری نکند، احتمال شکایت از ChatGPT و شرکت OpenAI (سازنده چت بات ChatGPT) دور از تصور نیست.

بیشتر بخوانید: ساخت سریال فعالسازی ویندوز توسط ChatGPT

ماجرای احتمال شکایت از ChatGPT

درصورت شکایت هود، احتمالاً نخستین مرتبه‌ای باشد که شخصی از مالک ChatGPT به علت ادعاهای مطروحه توسط این چت‌بات شکایت خواهد کرد. پرداخت خسارت افترا در استرالیا به طور کلی حدود 400 هزار دلار استرالیا (269.360 دلار) است. درصورت ارائه شکایت هود، احتمالا ChatGPT متهم به تشویش اذهان عمومی با عدم ارائه اطلاعات درست به کاربران خواهد شد.

شکایت از ChatGPT

اما ماجرای این اطلاعات نادرست چیست؟ وکلای مدافع هود اعلام کرده‌اند که وی برای شرکت تابعه، Note Printing استرالیا کار می‌کرد است، اما او دقیقاً همان فردی بوده که به مقامات در خصوص پرداخت رشوه به مقامات خارجی جهت برنده شدن در مناقصه قراردادهای چاپ ارز اطلاع داده و لذا هیچگاه متهم به جرمی نشده است.

وکلای دادگستری همچنین خبر داده‌اند که در تاریخ 21 مارس نامه‌ هشداردهنده‌ای را به OpenAI مالک ChatGPT فرستاده‌اند که به این شرکت 28 روز جهت رفع خطاها فرصت دادند و در صورت عدم انجام این مهم با شکایت احتمالی افترا روبرو خواهند شد. این وکلا همچنین خاطرنشان کردند که OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو، فعلا به نامه حقوقی هود پاسخ نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ثبت نخستین شکایت از ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر