;
coinex

مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT ؛ دردسرهای فراوان OpenAI!

چت‌بات ChatGPT درحال مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT است و این اتفاق برای تعداد زیادی از اکانت‌ها با شماره‌های آسیایی در هفته اخیر رخ داده است.

گزارش‌های جدید خبر از مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT طی هفته اخیر از سوی این سرویس داده است. این موضوع با موجی از نگرانی در بین کاربران این چت‌بات همراه شده و هنوز هم دلیل مشخصی برای اتخاذ چنین تصمیمی، اعلام نشده است.

به نظر مسدودسازی حساب‌های کاربری ChatGPT به شکل وسیع از حدود یک هفته پیش شروع شده است؛ بااین‌حال این موضوع برای اکانت‌های ساخته شده با شماره‌های آسیایی بیشتر مشاهده شده است. برخی از کاربران به‌صورت کامل دسترسی به اکانت خود ندارند؛ درحالی که برخی دیگر، دارای مشکلاتی در ارتباط با اشتراک پولی هستند.

طبق ادعای تعدادی از افراد، حساب‌هایی که به شکل گروهی به ثبت رسیده‌اند، بیشتر در معرض این مسدودسازی قرار دارند. همچنین انقضای دسترسی رایگان به API Key یکی دیگر از معضلاتی بوده که احتمالاً باعث ایجاد مشکل مذکور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اعلام ساعت به زبان شعر ؛ جادوی جذاب ChatGPT ادامه دارد!

مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT در هفته اخیر

درحال‌حاضر فعلاً شرکت OpenAI بیانیه‌ای در مورد مسدودسازی برخی حساب‌های کاربری در سرویس چت ‌جی‌پی‌تی منتشر نکرده است؛ بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود که این امر با فروش غیرمجاز اکانت‌ در برخی از کشورها در ارتباط باشد. به عنوان نمونه ChatGPT به شکل رسمی در کشور چین در دسترس قرار ندارد؛ اما فروشندگان غیررسمی از هنگام عرضه عمومی این سرویس، امکان ساخت اکانت را در اختیار علاقه‌مندان به آن گذاشته بودند.

مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT

همانطور که احتمالاً اطلاع دارید، ایجاد حساب کاربری در سایت OpenAI با پیش شماره ایران هم امکان‌پذیر نیست و به همین جهت بسیاری از افراد، شماره‌های مجازی سایر کشورها را به این هدف، خریداری می‌کنند. به باور کارشناسان خرید و فروش اکانت‌ها به‌طور عمده همراه با سواستفاده از API و مشکلات فنی باعث شده تا فشار شدیدی به سرورهای ChatGPT وارد شود و اقدام اخیر درواقع جهت کاهش حجم ترافیک بوده است.

لازم به ذکر است که در طول هفته‌های گذشته، موج بزرگی از حملات به سوی ChatGPT صورت پذیرفته تا حدی که دولت ایتالیا، بهره‌گیری از این سرویس را به علت نگرانی پیرامون حریم خصوصی شهروندان خود، ممنوع کرده است. بخشی از فعالین حوزه فناوری و هوش مصنوعی هم ضمن ثبت شکایت در نزد FTC خواهان پایان کامل فعالیت‌های این سرویس شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مسدودسازی حساب کاربران آسیایی ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر