;
coinex

قابلیت WebGPU گوگل برای بهبود کیفیت بازی‌های تحت وب به کروم افزوده می‌شود

قابلیت WebGPU گوگل برای بهبود کیفیت بازی‌های تحت وب به‌زودی به کروم افزوده می‌شود.

بر اساس آخرین اخبار تکنولوژی، قابلیت WebGPU گوگل به‌زودی و در آینده‌ای نزدیک جهت ارائه بهترین کیفیت در بازی‌های تحت وب در مرورگر گوگل کروم افزوده خواهد شد. گوگل این ویژگی جذاب را همراه با نسخه 113 گوگل کروم عرضه خواهد کرد. همچنین قرار است با عرضه این نسخه از مرورگر بازی‌های تحت وب بر بستر هوش مصنوعی اجرا شوند که خود زیبایی این نوع بازی‌ها را بیش از پیش می‌کند.

بیشتر بخوانید: هشدار فوری گوگل به تمام کاربران مرورگر کروم ؛ همین حالا آپدیت کنید!

قابلیت WebGPU گوگل به‌زودی با کروم 113 از راه می‌رسد

گوگل با عرضه کروم ۱۱۳ قرار است امکان دسترسی اپلیکیشن‌های وب به کارت گرافیک شما را فراهم کند و سرعت و بازدهی آنها را افزایش دهد. این قابلیت جدید سرعت بازی، فعالیت‌های گرافیکی و هوش مصنوعی را به شکل قابل توجهی بهبود می‌بخشد. کروم ۱۱۳ طی چند هفته آینده برای کامپیوترهای خانگی (مجهز به Direct3D 12)، مک‌ او‌ اس (Metal) و کروم‌ او‌ اس(Vulkan) عرضه می‌شود.

براساس پست وبلاگی گوگل، WebGPU قادر است سطح گرافیکی قابل قبولی را با کد نویسی کمتر امکان‌پذیر کرده و «بیش از سه برابر مداخله مدل‌های یادگیری ماشینی را بهبود بخشد.» چنین اقدامی راه را برای اپلیکیشن‌های یادگیری ماشینی که از قدرت داخلی کامپیوتر از جمله قابلیت «تماس چشمی» انویدیا استفاده می‌کنند، هموار می‌سازد.

بهبود عملکرد یادگیری ماشینی در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار و به صورت آزمایشی به کروم اضافه شد اما در حال حاضر که هوش مصنوعی‌های مولد و مدل‌های زبانی عظیم شهرت بسیاری پیدا کرده‌اند اهمیت چنین قابلیتی دوچندان می‌شود. با اینکه هوش مصنوعی بارد از گوگل و بینگ مایکروسافت از سخت‌افزار کامپیوتر شما استفاده نمی‌کنند اما توان پردازشی سیستم شما می‌تواند به بسیاری از اپلیکیشن‌های یادگیری ماشینی کمک کند.

قابلیت WebGPU گوگل به‌زودی با کروم 113 از راه می‌رسد

توسعه دهندگان نیز می‌توانند بازی‌های بهتری را برای مرورگر شما طراحی کنند. به گفته گوگل رونمایی این قابلیت که همین ماه نهایی می‌شود «سنگ‌ بنایی برای بروزرسانی‌ و تقویت در آینده است و قابلیت‌های گرافیکی پیشرفته» را امکان‌پذیر ساخته و در آینده دسترسی عمیق‌تری به هسته‌ها را فراهم می‌سازد.

گوگل مدت‌ها است که در حال کار روی این رابطه برنامه‌نویسی (API) است. گوگل در سال ۲۰۱۷ این رابط برنامه‌نویسی را طراحی کرده است و فرایند توسعه آن از همان زمان ادامه دارد. با این حال این استاندارد تنها محدود به کروم نیست؛ در آینده مرورگرهایی مثل فایرفاکس و سافاری هم می‌توانند از آن استفاده کنند. گوگل در تلاش است تا استفاده از این رابط برنامه‌نویسی را در سیستم‌عامل‌های دیگر از جمله لینوکس و اندروید نیز ممکن کند.

با دانلود نسخه آزمایشی کروم می‌توانید همین حالا در پیش نمایشی به نام Babylon.js که از WebGPU پشتیبانی می‌کند این امکان را امتحان کنید.

شب گذشته نیز سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در مصاحبه‌ای با وا‌ل‌استریت ژورنال از اضافه شدن یک چت‌بات هوش مصنوعی به موتور جستجوی این شرکت خبر داد. مدیر مشهورترین موتور جستجوی جهان می‌گوید با اضافه شدن این بخش امکان تعامل و صحبت با هوش مصنوعی در کنار جستجوی ساده برای کاربران فراهم شده و راه‌های بیشتری برای رسیدن به پاسخ سوالات بوجود می‌آید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره قابلیت WebGPU گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر