;
coinex

نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک ؛ نگرانی برای آینده نسل جوان!

با توجه به فشار روزافزون دولتمردان آمریکایی برای اعمال محدودیت بر تیک تاک، پرسیدن این سوال که آیا دولت و ملت آمریکا در این زمینه همسو هستند منطقی به نظر می‌رسد. اما نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک چیست؟

یک مرکز معتبر با راه‌اندازی یک نظرسنجی توانست نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک را به‌صورت دقیق موشکافی کند. تیک‌تاک به‌عنوان یک شبکه اجتماعی پرمخاطب در سال‌های اخیر رشدی باورنکردنی داشته و کاربران بسیاری را در سراسر جهان جذب خود کرده است. اما حالا و طبق این نتایج این نظرسنجی مشخص شده که بیش‌از نیمی از مردم آمریکا از فیلترینگ تیک‌تاک راضی هستند.

بیشتر بخوانید: تیک تاک به جاسوسی از خبرنگاران متهم شد

نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک چیست؟

نتایج مطالعه یک مرکز معتبر نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مردم آمریکا، موافق مسدود شدن دائمی تیک‌تاک هستند.

مواجهه دولت‌های غربی از جمله آمریکا با سکوی تیک‌تاک مدتی روزی است که در صدر اخبار رسانه‌ای جهان قرار دارد، غربی‌ها در گام اول استفاده از تیک‌تاک را برای پرسنل دولتی خود ممنوع کردند.

فاز جدید برنامه غربی‌ها با تلاش نمایندگان کنگره آمریکا جهت ممنوع کردن کامل تیک‌تاک شروع شد، آن‌ها هفته گذشته مدیرعامل تیک‌تاک را به کنگره این کشور احضار کردند تا پاسخ‌های او را به سوالات خود بشنوند، بعد تصمیم بگیرند که ممنوعیت تیک‌تاک سراسری شود یا در وضعیت فعلی یاقی‌بماند، هرچند صحبت‌های آن‌ها در جلسه کنگره نشان از تغییر تصمیم نداشت.

نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک چیست؟

بعد از همه این مسائل، میزان همراهی افکار عمومی آمریکا یکی از پرسش‌های فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی است، موضوعی که سبب شده تا مرکز تحقیقات پیو به تازگی نظرسنجی مهمی از شهروندان آمریکایی درباره محدودیت دائمی و سراسری «تیک‌تاک» برگزار کند.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است که بالغ‌بر نیمی از مردم آمریکا حامی مسدود شدن دائمی تیک‌تاک هستند، براساس داده‌های مذکور فقط ۲۲ درصد از مردم آمریکا موافق محدودیت دائمی تیک‌تاک نیستند و بیش از یک چهارم آمریکایی‌ها نظری درباره موضوع مورد اشاره ندارند!

اطلاعات این نظرسنجی پیش و بعد از حضور شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک در جلسه استماع کنگره جمع‌آوری شده است و حکایت از عدم اقناع مردم آمریکا بعد از شنیدن صحبت‌های مدیرعامل تیک‌تاک دارد، بیشتر آن‌ها همچنان فکر می‌کنند که این سکوی چینی خطری برای امنیت ملی کشورشان محسوب می‌شود.

بررسی‌ داده‌های نظرسنجی مذکور همچنین حکایت از شکاف نسلی محسوس میان مردم آمریکا است، موضوعی که تفاوت دیدگاه‌های نسل جوان نسبت به والدین خود در این نظرسنجی به خوبی آن‌ را نشان می‌دهد.

نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک چیست؟

براساس آمار کلی نظرسنجی مذکور بالغ‌بر نیمی (۴۶ درصد) از پاسخ‌دهندگان جوان آمریکایی (۱۸ تا ۲۹ ساله) با ممنوعیت تیک‌تاک مخالف هستند اما در میان افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله، فقط ۱۵ درصد مردم موافق مسدود شدن دائمی تیک‌تاک نیستند! همچنین ۴ درصد از آمریکایی‌های بالای ۶۵ سال نیز علاقه به ادامه فعالیت تیک‌تاک در کشور خود دارند.

داده‌های مذکور خاطرنشان می‌کنند که ۶۴ درصد از مردم آمریکا تصور می‌کنند که تیک‌تاک تحت سلطه دولت چین است، در این حدود ۶۰ درصد از کسانی که چنین تصوری دارند از ممنوعیت سراسری تیک‌تاک حمایت می‌کنند اما در نقطۀ مقابل فقط ۲۷ درصد از شهروندان آمریکایی که اطلاعی از این وابستگی ندارند، موافق محدودیت تیک‌تاک هستند.

موضوع دیگری که تحقیقات ملی پیو آن را بررسی می‌کند، تأثیر دیدگاه سیاسی بر تصمیم مردم آمریکا جهت مواجهه با موضوع ممنوعیت تیک‌تاک است. بر اساس داده‌های نظرسنجی مذکور ۶۰ درصد از جمهوری‌خواهان و هواداران آن‌ها و حدود ۴۳ درصد از دموکرات‌ها موافق محدود شدن دائمی تیک‌تاک هستند.

با مشاهده نتایج این بررسی، باید گفت ای کاش در کشور ما هم بررسی‌های مشابهی برای سنجش رویکرد مردم نسبت به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی خارجی برگزار می‌شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره نظر مردم آمریکا درباره مسدودسازی تیک تاک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر