coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر برآورد شده است؟ با بررسی آخرین وضعیت داخلی‌سازی خودروهای ایران همراه ما باشید.

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران که یکی از شاخصه‌های سیاسی و اقتصادی کشور است چقدر برآورد شده است؟ در گزارش سالانه سال 1401 وزارت صمت درصد این داخلی‌سازی توسط شرکت‌های مطرح تولید‌کننده خودرو کشور مشخص شده است که می‌توانید جدول مربوط به آن را در ادامه مطلب مشاهده فرمایید.

بیشتر بخوانید: زمان نوبت‌دهی تحویل خودروهای داخلی مشخص شد

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟

داخلی‌سازی خودرو در ایران از گذشته وجود داشت، اما در زمان اعمال دوباره تحریم‌ها بیش‌تر مورد توجه قرار گرفت. اعمال تحریم‌ها باعث شد برقراری ارتباطات خارجی دشوارتر شود و از طرف دیگر، مشکلاتی در مورد تأمین ارز و انتقال پول وجود داشت. همین باعث شد هدف در صنعت خودرو و به‌خصوص در بخش خودروهای پرتیراژ بالا بردن داخلی‌سازی باشد.

البته در مورد بسیاری از قطعات همچنان ما مواد اولیه را باید از خارج از کشور تأمین کنیم، اما به هر حال، هزینه ارزش‌افزوده برای تولید قطعه پرداخت نمی‌شود. به هر حال، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید (چه در بحث تولید محصولات ملی و چه مونتاژ) داخلی‌سازی است، اما حالا این پرسش پیش می‌آید که ما دقیقاً چه میزان داخلی‌سازی را برای هر خودرو داریم؟

به تازگی، گزارش سالانه ۱۴۰۱ وزارت صمت بدست رسیده که در یکی از بخش‌های آن میزان داخلی‌سازی خودروهای تولیدشده در ایران مشخص شده است. در جدول‌های زیر می‌توانید درصد داخلی‌سازی را برای محصولات تولیدی در ایران مشاهده کنید.

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟

درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟ درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چقدر است؟

در آمار فوق که در گزارش وزارت صمت آمده سعی شده است محصولات شاخصی در نظر گرفته شود و به همین دلیل است که نام برخی محصولات را در آمار فوق نمی‌بینید. دقت کنید که اطلاعات ریز داخلی‌سازی تنها در دست خودروساز و قطعه‌ساز است و به همین دلیل نمی‌توانیم درصدهای فوق را به قطعات خاصی نسبت دهیم. نکته مهم دیگر این است که اگر مبنا را داخلی‌سازی قطعات در نظر بگیریم و نه کلیت خودرو، درصدها (به‌خصوص برای خودروهای داخلی) به مراتب پایین‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درصد داخلی‌سازی خودروهای تولید ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر