;
coinex

گرانترین پلاک خودرو جهان در یک خیریه در امارات به فروش رسید؛‌ 15 میلیون دلار برای یک عدد رند!

گرانترین پلاک خودرو جهان در دبی به مبلغ 15 میلیون دلار به فروش رفت. بدین شکل، رکورد گینس ارزشمندترین پلاک جهان نیز شکسته شد.

گرانترین پلاک خودرو جهان در یک حراجی توسط خیریه «خاص ترین اعداد» به مبلغ 55 میلیون درهم یا همان 15 میلیون دلار به فروش رفت و بدین صورت رکورد گرانترین پلاک خودرو در جهان نیز شکسته شد. شماره پلاک ذکر شده شامل یک حرف و یک عدد (پلاک شماره P7) است که هنوز خریدار آن مشخص نیست. در ادامه تصاویر مربوط به این مزایده را مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: خرید و فروش پلاک‌های رند و لاکچری [+ویدیو]

رکورد گرانترین پلاک خودرو جهان شکسته شد

حراج امارات (Emirates Auction) رکورد جدیدی در گینس برای فروش گران‌ترین پلاک خودروی جهان در حراجی خیریه «خاص‌ترین اعداد» ثبت کرد و پلاک شماره P7 به قیمت هنگفت ۵۵ میلیون درهم (نزدیک به ۱۵ میلیون دلار آمریکا) فروخته شد.

حراج خیریه «خاص ترین اعداد» روز شنبه در تفرجگاه چهار فصل دوبی (Four Seasons Resort Dubai) در ساحل جمیرا برگزار شد که در آن پلاک شماره P7 به قیمت هنگفت ۵۵ میلیون درهم فروخته شد و به گران‌ترین پلاک خودروی جهان تبدیل شد. خریدار این پلاک ویژه خودرو مشخص نیست.

رکورد گرانترین پلاک خودرو جهان شکسته شد

تمام عواید حاصل از این حراج مستقیماً برای حمایت از کمپین «وقف یک میلیارد وعده غذایی» با هدف ایجاد بزرگترین صندوق وقف کمک‌های غذایی پایدار در ماه مبارک رمضان خواهد شد. این صندوق توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس‌جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی راه‌اندازی شده است.

رکورد گرانترین پلاک خودرو جهان شکسته شد

در دو سال گذشته ده‌ها میلیون درهم در طول یک شب خیریه در دبی و ابوظبی جمع‌آوری شده است. سال گذشته حراج «خاص‌ترین اعداد» برای اولین‌بار برگزار شد و تنها در یک شب حدود ۵۰.۴۵ میلیون درهم جمع‌آوری شد.

این حراج شامل چندین شماره پلاک ویژه خودرو از جمله ۱۰ شماره دو رقمی AA19، AA22، AA80، O71، X36، W78، H31، Z37، J57 و N41 و همچنین سایر شماره‌های پلاک ویژه Y900، Q22222 و Y6666 بود. عدد AA19 به قیمت ۴.۹ میلیون درهم، O 71 به قیمت ۲.۱۵۰ میلیون درهم و Q22222 به قیمت ۹۷۵۰۰۰ درهم فروخته شد.

رکورد گرانترین پلاک خودرو جهان شکسته شد

این حراج خیریه همچنین برای شماره‌های منحصربه‌فرد تلفن‌همراه در دبی برگزار شد و مبلغ هنگفت ۵۳ میلیون درهم به دست آورد. شماره موبایل پلاتینیوم (۹۷۱۵۸۳۳۳۳۳۳۳) به مبلغ ۲ میلیون درهم خریداری شد.

در سال ۲۰۰۸، پلاک ۱ خودروی ابوظبی رکورد فروش ۵۲.۲ میلیون درهم را به نام خود ثبت کرد. بنا به گزارش‌ها، مناقصه از ۱۵ میلیون درهم آغاز شد و پاول دوروف (Pavel Durov) موسس تلگرام و تاجر فرانسوی-اماراتی نیز در مزایده شرکت داشت که در نهایت سعید عبدالغفار خوری، بساز و بفروش اماراتی برنده شد.

رکورد گرانترین پلاک خودرو جهان شکسته شد

گران‌ترین پلاک‌های خودرو در امارات متحده عربی

  • P7؛ (دبی، فروخته شده در سال ۲۰۲۳) – ۵۵ میلیون درهم
  • ۱؛ (ابوظبی، فروخته شده در سال ۲۰۰۸) – ۵۲.۲ میلیون درهم
  • AA9؛ (دبی، فروخته شده در سال ۲۰۲۱) – ۳۸ میلیون درهم
  • AA8؛ (دبی، فروخته شده در سال ۲۰۲۲) – ۳۵ میلیون درهم
  • D5؛ (دبی، فروخته شده در سال ۲۰۱۶) – ۳۳ میلیون درهم

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گرانترین پلاک خودرو جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر