;
coinex

خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر توسط ایلان ماسک ؛ ماسک در حال توسعه رقیب ChatGPT

خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر شایعاتی را در مورد توسعه رقیب ChatGPT شکل داد، به‌نظر ایلان ماسک قصد پیش‌برد اهداف توییتر در هوش مصنوعی را دارد.

دنیای تکنولوژی ایلان ماسک را در برخی موارد به ایده‌های نوآورانه و اظهارات جنجالی خود در حوزه‌ فناوری می‌شناسد، درحال‌حاضر هم شاهد خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر از سوی او جهت پیش‌برد روند تحقیق‌وتوسعه‌ هوش مصنوعی این شرکت هستیم.

در حالی چنین اقدامی رقم خورده که این شبکه‌ اجتماعی دو تن از محققان سابق واحد DeepMind گوگل را استخدام کرده است. درواقع خرید جدید ماسک حاکی از قصد توییتر برای انجام برنامه‌های بلندپروازانه‌ خود برای ساخت هوش مصنوعی مولد بوده و توییتر می‌خواهد آموزش آن را با مجموعه‌ای عظیم از داده‌ها انجام دهد. به‌هرحال هنوز اهداف خاص این پروژه مشخص نیست، اما برخی منابع ادعا دارند که هوش مصنوعی توانایی بهبود عملکرد جستجو توییتر و کمک به کسب‌وکار تبلیغاتی این شبکه‌ اجتماعی را دارد.

از طرفی به گزارش گیزموچاینا، ایلان ماسک بعد انتقاد از زیرمجموعه‌ غیرانتفاعی OpenAI، از ادامه حضور خود در این سازمان منصرف شد. این میلیاردر معروف در ادامه وعده کمک مالی تقریباً یک میلیارد دلاری خود به این استارتاپ را پس ‌از خروج از این شرکت، به دست فراموشی سپرد. لازم به ذکر است که OpenAI مدتی بعد سرمایه‌ یک میلیارد دلاری مورد نیاز خود را از طریق مایکروسافت به دست آورد. همه این مسائل سناریو ساخت رقیب ChatGPT توسط ایلان ماسک را در ذهن شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک: مدیرعامل جدید توییتر سگ من است!

ارتباط خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر با حوزه هوش مصنوعی

توییتر امکان استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلف را دارد. همان‌طور که اشاره شد این شرکت امکان این را دارد تا از فناوری مذکور جهت بهبود عملکرد جستجو خود بهره ببرد؛ این در حقیقت تغییر مفیدی برای ایجاد امکان دسترسی آسان‌تر به محتوای موردنظر برای کاربران به حساب می‌آید. افزون‌براین توییتر می‌تواند از هوش مصنوعی به‌منظور درک بهتر نیازها و تمایلات کاربران بهره ببرد.

خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر

این قابلیت به شرکت تحت سلطه ماسک مجوز این را خواهد داد تا محتوای شخصی‌سازی‌شده‌ مناسب‌تری برای کاربران به ارمغان آورد. علاوه‌براین هوش مصنوعی توانایی کمک به تقویت و بهبود عملکرد واحد تبلیغاتی توییتر را دارد و امکان نمایش آگهی‌های مرتبط‌تر با سلیقه‌های هر کاربر را به تبلیغ‌دهندگان ارائه می‌کند.

پردازنده‌های گرافیکی خریداری شده امکان انجام حجم بسیار زیادی از محاسبات را به‌طور موازی دارند و همین قابلیت منجر به تبدیل آن‌ها به ابزارهای مفیدی برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی خواهد شد. پردازنده‌های گرافیکی توانایی فراهم‌سازی آموزش سریع مدل‌های یادگیری عمیق را با مقادیر بسیار زیادی از داده‌ها را دارند و به‌ همین جهت در تحقیقات مرتبط با هوش مصنوعی به میزان زیادی کاربرد دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص خرید 100 هزار پردازنده گرافیکی برای توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر