;
coinex

تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر توسط ایلان ماسک اعلام شد

تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر مشخص شد و ایلان ماسک بالاخره درصدد اجرای تصمیم جنجالی خود برآمده است.

تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر توسط ایلان ماسک اعلام شد. ایلان ماسک مدیرعامل و مالک شبکه اجتماعی توییتر، چندی پیش در خبری عنوان کرد که به‌زودی تیک‌های آبی رایگان حساب‌های فعال را حذف خواهد کرد. ماسک بلافاصله پس از اعلام این خبر، به‌عنوان مقدمه، تیک آبی حساب نشریه نیویورک تایمز را حذف کرد. اما حالا در خبری جدید ظاهراً قرار است این تیک‌ها در تاریخ 20 آپریل 2023 (31 فروردین‌ماه 1402) کاملا از پلتفرم توییتر حذف شوند.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک به احمقانه بودن شیوه مدیریت توییتر اعتراف کرد!

تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر مشخص شد

ایلان ماسک به‌تازگی اعلام کرده است که تیک‌های آبی شبکه اجتماعی تحت مالکیت وی که خریداری نشده باشند، از تاریخ ۳۱ فروردین (۲۰ آپریل) حذف می‌شوند. تاریخ اعلام شده برای حذف تیک‌های آبی توییتر به میلادی (۴/۲۰) کمی کنایه‌آمیز است و عددی مرسوم در فرهنگ عامه جوانان، مخصوصاً مصرف‌کنندگان ماری‌جوآنا محسوب می‌شود!

در صورت حذف تیک‌های آبی قدیمی توییتر، از این پس تنها کاربران طرح پولی در کنار کسب‌وکارها، نهادها و مقام‌های دولتی می‌توانند اقدام به دریافت نشان تایید کنند. البته باید اشاره کرد که این شرکت در ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که از ابتدای ماه آپریل اقدام به حذف نشان‌های رایگان می‌کند؛ اما با گذر از این تاریخ، اتفاق خاصی رخ نداد. گفته شده که علت اصلی اتفاق مذکور، مشکلات فنی بوده است.

تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر مشخص شد

ماسک در پاسخ به سوال گزارشگر BBC درباره تاثیر حذف تیک‌های آبی قدیمی توییتر و اعطای نشان تایید به صورت پولی بر شایعه‌پراکنی و انتشار محتوای دروغ، ادعا داشت که رسانه‌ها تاثیر بیشتری در این پدیده دارند؛ اما نمی‌خواهند نقش خود را قبول کنند. چندی پیش ماسک در توییتی که اکنون حذف شده است، اعلام کرده بود که توییتر به کاربران قدیمی لطف چند هفته‌ای می‌کند و به صورت موقت از حذف نشان‌های تایید حساب‌ها خودداری می‌نماید.

حدود 1 ماه پیش نیز ماسک گفته بود توییتر به‌زودی از نمایش توییت حساب‌های کاربری تایید نشده در تب For You خودداری به عمل خواهد آمد. شایان ذکر است که او سعی داشته با ارائه تیک‌های آبی متفاوت توییتر برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها، حق اشتراک نجومی ۱۰۰۰ دلار در ماه را از آنها دریافت نماید. در یکی از جنجالی‌ترین رخدادهای مرتبط با این موضوع، نشریه نیویورک تایمز از پرداخت حق اشتراک خودداری به عمل آورد و نشان تایید خود را از دست داد. برخی دیگر از نشریه‌ها مثل واشنگتن پست و پولتیکو اعلام کرده‌اند که حاضر به پرداخت چنین مبلغی نخواهند بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تاریخ حذف تیک‌های آبی رایگان توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر