;
coinex

درگیری لفظی نمایندگان مجلس در موضوع واردات خودرو کارکرده ؛ دست دوم یا داخلی، کدام در شان مردم ایران نیست؟

واردات خودرو کارکرده موضوع اصلی درگیری و اختلاف نظر نمایندگان مجلس شده است.

واردات خودرو کارکرده از چندی پیش تاکنون یکی از موضوعات پربحث و جنجالی در فضای رسانه‌ای کشور بوده است. این موضوع تاکنون مورد تأیید بسیاری از نمایندگان مجلس قرار گرفته است.

اما بحث واردات خودروهای دست دوم این‌بار موجبات درگیری لفظی بین جلال رشیدی کوچی که یکی از مخالفان سرسخت خودروسازان داخلی است و مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را فراهم کرده است. جزئیات کامل خبر را در ادامه مطلب بخوانید.

بیشتر بخوانید: وزیر صمت: واردات خودرو کارکرده در اولویت ماست و موانع قانونی برطرف شده است

درگیری لفظی نمایندگان مجلس در موضوع واردات خودرو کارکرده

طرح واردات خودرو دست دوم یکی از جنجال‌های رسانه‌ای چند ماه اخیر بوده است. در حالی که مدتی است واردات خودروهای کارکرده سنگین به کشور امکان‌پذیر شده است، نامه نگاری‌ها و صحبت‌های مختلفی در مورد واردات خودروهای کارکرده سبک در رسانه‌ها منتشر می‌شود. در جدیدترین دور از این اظهار نظرها، شاهد جنگ لفظی دو نماینده مجلس بوده‌ایم.

این جنگ لفظی میان جلال رشیدی کوچی نماینده مرودشت و مصطفی میرسلیم نماینده تهران ایجاد شده است. رشیدی کوچی از منتقدان سرسخت خودروسازان است و بارها عملکرد این شرکت‌ها را مورد حمله قرار داده است. در سوی دیگر مصطفی میرسلیم نماینده تهران قرار دارد که به شدت از صنعت خودروسازی دفاع می‌کند. او حتی در اظهار نظری عجیب، بازار خودرو ایران را غیرانحصاری دانسته بود!

درگیری لفظی نمایندگان مجلس در موضوع واردات خودرو کارکرده

البته اظهار نظرهای میرسلیم و دفاع او از خودروسازان بی‌دلیل نیست، چرا که او سوابق مدیریتی بسیاری در صنایع خودروسازی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ریاست هیئت مدیره شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) اشاره کرد. میرسلیم اخیراً با ارسال یک نامه به معاون اول دولت، واردات خودرو دست دوم را تحقیر ملت ایران دانسته بود. او در نامه‌اش به این مساله اشاره کرد که واردات خودرو دست دوم خارجی با عمر چهار سال نشان می‌دهد که تحریم‌ها موثر واقع شده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، در نهایت برنامه واردات خودروهای کارکرده سبک از دستور کار دولت خارج شده است. بنابراین همانند گذشته تنها می‌توان خودروهای کارکرده سنگین وارد کرد.

نامه میرسلیم به دولت رئیسی، سبب شده است تا رشیدی کوچی نسبت به آن واکنش نشان دهد. او در واکنش به نامه میرسلیم،‌ از او خواسته است تا از طرف ملت ایران سخن نگوید. رشیدی کوچی عامل اصلی تحقیر ملت ایران را خودروسازانی دانسته است که با حمایت‌های میرسلیم و افراد همفکر او، موجب به وجود آمدن شرایط فعلی شده‌اند.

بدیهی است که هرکدام از ما می‌دانیم قدرت انحصارگران صنعت خودرو غیرقابل تصور است و آن‌ها اجازه واردات خودروهای دست دوم سبک را نخواهند داد. جنگ لفظی نمایندگان مجلس نیز فایده چندانی به حال مصرف‌کنندگان ندارد. آن‌ها از چهار سال پیش تاکنون با شرایط عجیب و غریب در فروش و عرضه خودرو مواجه بوده‌اند، شرایطی که تاکنون ادامه یافته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص درگیری لفظی نمایندگان مجلس در موضوع واردات خودرو کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر