;
coinex

کروم خود را سریعا آپدیت کنید؛ هشدار رسمی گوگل

طبق هشدار رسمی گوگل ، افراد می‌بایست سریعا کروم خود را آپدیت کنند. به نظر می‌رسد محققان گوگل یک نقطه ضعف امنیتی در این مرورگر پیدا کرده‌اند.

مرورگر کروم بیش از ۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. به نظر می‌رسد نقص امنیتی این مرورگر می‌تواند امکان سو استفاده از دستگاه کاربر را فراهم کند. گوگل در وبلاگ خود از کشف یک نقطه ضعف روز صفر (Zero-Day) در نسخه ویندوز، مک و لینوکس کروم خبر داده که در سال 2023 کشف شده است.

بیشتر بخوانید: قابلیت WebGPU گوگل برای بهبود کیفیت بازی‌های تحت وب به کروم افزوده می‌شود

هشدار رسمی گوگل : کروم خود را سریعا آپدیت کنید

نقطه ضعف مذکور که «CVE-2023-2033» نام گرفته ناشی از یک «سردرگمی تایپی در V8» است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که برنامه از یک روش برای اختصاص دادن یا اجرای منبعی استفاده می‌کند اما روش متناقض دیگری به همان منبع دسترسی پیدا کرده و درنتیجه امکان دسترسی غیرمجاز به حافظه مرورگر را خواهد داشت.

چندی پیش هم محققان امنیتی ایمپروا رد (Imperva Red) نقطه ضعف دیگری (CVE-2022-3656) را در مرورگر کروم شناسایی کردند که امکان دسترسی مهاجمان را به اطلاعات حساسی مثل اطلاعات کاربری و کیف پول دیجیتالی فراهم می‌کرد.

کروم خود را سریعا آپدیت کنید؛ هشدار رسمی گوگل

نقطه ضعف جدید کروم را گروه بررسی تهدید گوگل شناسایی کرده‌اند و خبر خوش اینکه گوگل با انتشار یک پچ جلوی استفاده از این حفره امنیتی را گرفته است.

برای بروزرسانی مرورگر خود به آخرین نسخه گوگل کروم به بخش منو (سه نقطه‌ی عمودی در بالا سمت راست کروم) مراجعه کرده و سپس گزینه Help را انتخاب کنید و به بخش About Google Chrome بروید.

با کلیک روی این گزینه کروم بررسی‌های لازم را انجام داده و آخرین نسخه عرضه شده از سوی گوگل را دریافت می‌کند. پس از تکمیل دانلود کافی است مرورگر خود را مجددا راه‌اندازی کنید و دیگر نیازی به نگرانی در مورد این نقص امنیتی نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این هشدار رسمی گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر