;
coinex

رگولاتوری: بیشترین شکایات در سال 1401 مربوط به خدمات تلفن ثابت بوده است

رگولاتوری در گزارش سالانه خود اعلام کرد که بیشترین شکایات در سال 1401 مربوط به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات بوده است. اما قطعاً دیگر بخش‌ها نیز دست‌کمی از تلفن ثابت ندارند.

بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، بیشترین شکایات در سال 1401 مربوط به خدمات تلفن ثابت بوده است. همچنین روابط عمومی رگولاتوری کشور در گزارشی عنوان کرد که سال گذشته در مجموع و در سامانه “195”، ۱۹۸ هزار و ۱۵ شکایت به ثبت رسیده که نسبت‌به سال 1400، هشت درصد افزایش داشته است. البته با کمی تفکر در مورد وقایع سال گذشته می‌توان دریافت که میزان نارضایتی مردم از ارائه خدمات اینترنتی و اجتماعی به‌شدت بالاست و آمار شکایات مردم در این موارد دست کمی از خدمات تلفن ثابت ندارد.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: هدف ما اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به اینترنت پرسرعت تا پایان دولت سیزدهم است!

آمار شکایات مردمی و بیشترین شکایات در سال 1401 منتشر شد

به گزارش روابط‌ عمومی رگولاتوری به گفته‌ پیمان قره‌داغی، بیشترین شکایات در سال ۱۴۰۱ مربوطه به خدمات تلفن ثابت و ارتباطات داده‌ها می‌شود. او با تاکید بر این مهم از رشد ۱۷ درصدی شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران خبر داد: «در سال گذشته ۱۰۷ هزار و ۹۹۳ شکایات در مورد شرکت مخابرات ایران ثبت شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته ۹۱ هزار ۸۰۱ شکایت شده است.»

پرتکرار‌ترین شکایات در حوزه‌ خدمات تلفن ثابت، قطع ارتباط، عدم تأمین کابل سرقت شده، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، عدم واگذاری خط تلفن ثابت ثبت‌نام شده، عدم جمع‌آوری سرویس و تأخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس بودند. همچنین استان‌های تهران، خوزستان، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان، 5 استان‌ با بیشترین میزان شکایات در این بخش معرفی شده‌اند.

آمار شکایات مردمی و بیشترین شکایات در سال 1401 منتشر شد

ارائه خدمات تلفن همراه دومین حوزه پر شکایت در سال گذشته بود که ۴۹ هزار و ۳۱۱ شکایت در این حوزه ثبت شده:

سهم همراه اول از شکایات ثبت‌شده در سال گذشته ۳۲ هزار و ۸۲۹ شکایت، سهم شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل ۱۲ هزار و ۲۸۲ شکایت و سهم رایتل ۴ هزار و ۱۰۲ شکایت بوده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰، همراه اول حدود ۱۰ درصد و رایتل حدود ۱۴ درصد افزایش و در شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

در حوزه‌ خدمات تلفن همراه شکایت‌های پرتکرار مردم مربوط به قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل، عدم امکان ارسال و یا دریافت پیامک، عدم دسترسی به اینترنت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه‌شده، دریافت پیامک تبلیغاتی، تخلیه سیم‌کارت بود و استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، البرز و فارس نیز پنج استان پرشکایت در این حوزه هستند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه اقدامات صورت‌گرفته در کمیته حفاظت از حقوق مصرف‌کننده سازمان رگولاتوری باعث کاهش میانگین زمان پاسخگویی به شکایات شده است، گفت: «در سال گذشته میانگین زمان پاسخگویی در حوزه خدمات تلفن همراه از بیش از ۱۰ روز به ۷ روز کاری کاهش یافت.»

سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ شکایات کاربران را در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، اینترنت، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ثبت می‌کند که کاربران می‌توانند با مراجعه به این آدرس اینترنتی و یا شماره‌گیری ۱۹۵ شکایات خود را ثبت کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سهم خدمات تلفن ثابت در بیشترین شکایات در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر