;
coinex

سهم اندروید 13 در گوشی‌های هوشمند مشخص شد؛‌ اندروید 11 همچنان محبوب‌ترین سیستم‌عامل!

سهم اندروید 13 در گوشی‌های هوشمند اعلام شد. در گزارش منتشر شده گوگل اندروید 11 همچنان محبوب‌ترین نسخه اندروید است.

در جدیدترین آمار توزیع‌های مختلف سیستم عامل اندروید که توسط گوگل منتشر شده سهم اندروید 13 در گوشی‌های هوشمند مشخص شده است. براساس این گزارش سیستم عامل اندروید 11 همچنان به عنوان محبوب‌ترین و پرکاربرترین نسخه اندروید شناخته شده است. همچنین اندروید 13 که از ماه ژانویه در دسترس قرار گرفته است توانسته با جهشی دو برابری سهم بازار خود را به بیش از 12 درصد برساند.

بیشتر بخوانید: قابلیت آرشیو خودکار اندروید به افزایش حافظه داخلی گوشی شما کمک می‌کند

سهم اندروید 13 در گوشی‌های هوشمند توسط گوگل اعلام شد

در گزارش ماه ژانویه، اندروید 13 برای اولین‌بار به نمودارهای گوگل اضافه شده و طبق آن، سیستم‌عامل جدید گوگل روی 5.2 درصد دستگاه‌های اندرویدی نصب شده بود.

گوگل حالا نمودارهای خود را یک بار دیگر به‌روزرسانی کرده است و به‌نظر می‌رسد که تعداد کاربران اندروید 13 افزایش قابل‌توجهی داشته است. براساس آخرین داده‌های گوگل، اکنون بیش از 12 درصد گوشی‌‌ها و تبلت‌های اندرویدی از اندروید 13 استفاده می‌کنند.

برای مقایسه، اولین‌باری که اندروید 12 رسماً در نمودارهای گوگل ظاهر شد (تقریباً یک سال پس از انتشار)، تنها 13.3 درصد کاربران آن را اجرا می‌کردند. به‌نظر می‌رسد اندروید 13 به‌طور قابل‌توجهی از نسخه قبلی خود در این زمینه پیشی گرفته است، اما برای اطمینان بیشتر باید منتظر به‌روزرسانی بعدی گوگل باشیم.

همان‌طور که می‌توان انتظار داشت، سهم بازار تمام نسخه‌های قبلی اندروید نیز کاهش پیدا کرده است. بااین‌حال، اندروید 11 که سال 2020 منتشر شد، همچنان پیشتاز است و 23.5 درصد از کل کاربران اندرویدی را به خود اختصاص داده (بسیار بالاتر از اندروید 12 و 12L با سهم 16.5 درصدی).

در گذشته، گوگل به‌صورت ماهانه گزارشی درباره تعداد دستگاه‌های اندرویدی که از نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل اندروید استفاده می‌کنند، منتشر می‌کرد. این اطلاعات می‌تواند برای توسعه‌دهندگان مفید باشد تا بتوانند حداقل میزان استفاده از یک نسخه خاص را متوجه شوند.

همچنین این داده‌ها برای اطلاع از تعداد دستگاه‌های اندرویدی که آخرین نسخه را اجرا می‌کنند نیز مفید است. بااین‌وجود، گوگل داده‌های خود را فقط در اندروید استودیو منتشر می‌کند و اکنون گزارش‌های جدید آن را به‌صورت فصلی (به‌جای ماهانه) ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره سهم اندروید 13 در گوشی‌های هوشمند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر