;
coinex

تشخیص حضور کاربر در اتاق با آپدیت جدید ویندوز 11

مایکروسافت در حال توسعه به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 بوده که در آن ویژگی جدیدی به‌نام تشخیص حضور کاربر در اتاق نهفته است.

به‌روزرسانی KB5025299 برای سیستم‌عامل ویندوز 11 توسط مایکروسافت در حال آماده‌سازی است. معمولا مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های جدیدترین سیستم‌عامل خود سعی می‌کند با ارائه ویژگی‌های جدید کاربران را به استفاده از این سیستم‌عامل ترغیب کند. یکی از ویژگی‌هایی که در به‌روزرسانی ذکر شده و قرار است به ویندوز 11 اضافه شود، ویژگی تشخیص حضور کاربر در اتاق است که امکان استفاده از سنسورهای حضور یا مجاورت‌سنجی در PC ها را به ویندوز 11 می‌دهد.

بیشتر بخوانید: نسخه بدون نیاز به نصب ویندوز 11 منتشر شد [+لینک دانلود]

ویژگی تشخیص حضور کاربر در اتاق به ویندوز 11 اضافه می‌شود

اگر یکی از کاربران جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت یعنی ویندوز ۱۱ هستید، احتمالاً در انتظار به‌روزرسانی‌های آتی این سیستم‌عامل و مشاهده ویژگی‌های جدید حریم خصوصی و امنیتی آن هستید.

در حال حاضر جدیدترین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ با نام KB5025299 در برنامه Windows 11 Insider منتشر شده است، با این حال هنوز برای عرضه عمومی در دسترس قرار ندارد. این به‌روزرسانی شاید برای برخی کاربران ویندوز ۱۱ یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها را به همراه داشته باشد؛ ویژگی جالبی که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

به گفته مایکروسافت، به‌روزرسانی سیستم‌عامل KB5025299 به شکل ویژه بر روی حسگر تمرکز دارد. تنظیمات و API جدید امکان مدیریت بهتر دسترسی برنامه‌های مورد نظر کاربر به حسگرهای مختلف به ویژه حسگر حضور یا مجاورت‌سنجی(presence sensors) را به همراه خواهد داشت.

این نوع حسگر به طور خاص وضعیت حضور کاربر در نزدیکی دستگاه را اعلام می‌کند. با فعال بودن این ویژگی، سنسورها می‌توانند اطلاعات مورد نیاز جهت اعلام حضور، غیبت یا عدم استفاده کاربر از دستگاه را جمع‌آوری کرده و در نهایت به اپلیکیشن یا کاربر اعلام کنند.

طبق اعلام محققان مایکروسافت، از این اطلاعات همچنین می‌توان برای بهبود حریم خصوصی، بهبود سطح پاسخگویی و همچنین افزایش بهره‌وری کاربران ویندوز ۱۱ استفاده کرد.

همانطور که گفته شد، یکی از اصلی‌ترین مزایای این ویژگی بهبود کنترل بر روی حریم خصوصی است. کاربر می‌تواند با داشتن کنترل بیشتر بر روی سطح دسترسی سنسورها، از جمع‌آوری و استفاده از داده توسط برخی اپلیکیشن‌ها جلوگیری کند.

به گزارش gizchina، مزیت دیگر این سنسورها قفل کردن خودکار دستگاه در صورت عدم حضور کاربر در نزدیکی آن است. این قابلیت بدون شک می‌تواند به محافظت از فایل‌های حساس و سایر اطلاعات کمک کند.

ویژگی تشخیص حضور کاربر در اتاق به ویندوز 11 اضافه می‌شود

یکی دیگر از ویژگی‌های این قابلیت، کمک به عمر باتری و مدت زمان شارژدهی است؛ زیرا هنگامی که سنسورهای تشخیص حضور کاربر فعال باشند، در صورت عدم استفاده از دستگاه و سیستم‌عامل ویندوز، صفحه‌نمایش خاموش می‌شود یا کامپیوتر سریع‌تر به حالت خواب (Sleep Mode) می‌رود.

البته اینگونه قابلیت‌ها همیشه نگرانی‌هایی نیز به همراه دارد. برهمین اساس، مایکروسافت هنگام توسعه آن به حفظ حریم خصوصی کاربران نیز توجه ویژه‌ای داشته است. برهمین اساس، مایکروسافت اعلام کرده است که هیچ‌گونه اطلاعاتی مانند تصویر یا داده‌های حساسی را با استفاده از این قابلیت جمع‌آوری نخواهد کرد.

به‌روزرسانی KB5025299 برای سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ نویدبخش ویژگی‌های جالب و جدیدی است که می‌توانند علاوه بر افزایش حریم خصوصی و امنیت، قابلیت‌های کاربردی زیادی به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درخصوص ویژگی جدید تشخیص حضور کاربر در اتاق در ویندوز 11 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر