coinex
راهنمای خرید تکراتو

شهروندان عربستان رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی در جهان را دارند!

طبق اعلام کارشناسان، عربستان سعودی اخیراً براساس آمار‌های گوناگون رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی در جهان را به طرز اعجاب‌آوری به‌دست آورده است.

طبق گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (SPA) این کشور در رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی در جهان جای گرفته است. این کشور بعد از چین به چنین رتبه‌ای دست یافته و از نظر دیدگاه مثبت و خوش‌بینی شهروندان سعودی نسبت به محصولات و خدمات هوش مصنوعی ارائه شده در عربستان در مراحل فعلی و آینده حتی رتبه اول را نیز کسب کرده است.

به اعتقاد کارشناسان تلاش‌ها در عربستان سعودی برای توسعه هوش مصنوعی قصد توقف ندارد و ریاض در سال 2021 اعلام کرد که تصمیم به راه‌اندازی 400 شرکت در زمینه هوش مصنوعی را دارد و در جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه در 10 سال آینده، حدود 80 میلیارد ریال سعودی سرمایه اختصاص داده است.

بررسی شاخص هوش مصنوعی در ششمین ویرایش آن، که از سوی دانشگاه استنفورد (Stanford) آمریکا انتشار یافته، حاکی از میزان اعتماد فراوان شهروندان سعودی در برخورد با محصولات و خدمات هوش مصنوعی در این کشور بوده است. این نظرسنجی شامل تعدادی معیار بوده که مهم‌ترین آن‌ها میزان آگاهی و دانش جامعه از مزایا و ارزش محصولات و خدمات هوش مصنوعی بوده است.

بیشتر بخوانید: استفاده اسرائیل از هوش مصنوعی علیه ایران و شبه‌نظامیان لبنان و فلسطین!

کسب رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی توسط عربستان سعودی

در همین زمینه عربستان سعودی در مقام اول جهان، درکنار چین و بالاتر از کره جنوبی و آمریکا، در زمینه سوالی در مورد تأثیر مثبت محصولات و خدمات هوش مصنوعی بر زندگی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی طی 3 تا 5 سال آینده جای گرفته است. از طرفی در خصوص این پرسش که آیا محصولات و خدمات هوش مصنوعی زندگی شرکت‌کنندگان را تسهیل کرده یا خیر، عربستان سعودی در رتبه دوم جهان و بالاتر از کره جنوبی و برزیل، قرار گرفته است.

رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی

همچنین در مورد دانش جامعه درباره مزایا و ارزش محصولات و خدمات هوش مصنوعی نیز عربستان در سطح جهانی بالاتر از هند، فرانسه و روسیه و در رتبه دوم قرار گرفت.

عبدالله بن شرف الغامدی (Abdullah bin Sharaf Al-Ghamdi)، رئیس اداره اطلاعات و هوش مصنوعی عربستان سعودی، طی سال 2022 وعده داد که تا سال 2024، به میزان 70 درصد مؤسسات در این کشور از زیرساخت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و خدمات ابری هوشمند جهت فعالسازی هوش مصنوعی بهره خواهند برد.

طبق اعلام الغامدی، بیش از 50 درصد سازمان‌ها از خدمات هوش مصنوعی میزبانی شده بهره‌برداری می‌کنند و تا پایان سال 2023 مجموعه‌های کاربردی خود را توسعه خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کسب رتبه دوم آگاهی اجتماعی از هوش مصنوعی توسط عربستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر