;
coinex

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد. اپراتور اول کشور در سال گذشته 30 درصد رشد عملیاتی را تجربه کرده است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد. براساس صورت‌های مالی شرکت ارتباطات سیار در سال گذشته، شرکت همراه اول به‌عنوان اولین اپراتور همراه کشور توانسته است به درآمد 30 درصدی در بخش عملیاتی دست یابد. همچنین این شرکت نسبت به سال 1400 تنها 6 درصد سود کسب کرده است که دلیل اصلی آن به وقایع اخیر کشور برمی‌گردد که شرکت‌های ارتباطی را با افت سود شدیدی همراه کرده بود.

بیشتر بخوانید: سرویس اعتبار اضطراری همراه اول معرفی شد [+نحوه استفاده]

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

گزارش مالی همراه اول در سال 1401 نشان می‌دهد درآمد این شرکت با رشد 30 درصدی نسبت به سال 1400، به 38 هزار میلیارد تومان رسیده است. نزدیک به 34 هزار میلیارد تومان از این مبلغ از کارکرد مشترکین حاصل شده که 61 درصد آن از خدمات داده (اینترنت) و پیامک بوده است. این وابستگی شدید درآمدی به بخش یاد‌شده نشان می‌دهد افت شدید درآمدی همراه اول در پاییز 1401 احتمالاً به‌دلیل فیلترینگ چند پلتفرم در آن ایام بوده است.

صورت‌های مالی تلفیقی و جداگانه شرکت ارتباطات سیار ایران مربوط به سال مالی منتهی به 29 اسفندماه 1401 روی کدال منتشر شده است.

این شرکت در سالی که گذشت، حدود 38 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی داشته که نسبت به سال 1400، رشدی 30 درصدی را تجربه کرده است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

با وجود این رشد درآمد عملیاتی، سود خالص اپراتور اول نسبت به مدت مشابه قبل، تفاوت آنچنانی ندارد. سود خالص همراه اول در سال 1401 با 6 درصد رشد به 5216 میلیارد تومان رسیده است.

روند درآمد عملیاتی همراه اول طی سال‌های 1396 تا 1401 نشان می‌دهد فروش طی سال‌های اخیر به‌طور مستمر روندی صعودی داشته که نشان‌دهنده این بوده که شرکت در حفظ سهم بازار و افزایش نسبی آن موفق عمل کرده است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

همراه اول از آن دست شرکت‌هایی در حوزه فناوری است که علاوه بر تمرکز بر ارائه خدمات اپراتوری، در بخش‌های دیگر حوزه فناوری هم فعال بوده و زیرمجموعه‌هایی همچون «حرکت اول»، «مبین‌نت»، «همراه کسب‌وکارهای هوشمند» دارد که درآمد آن‌ها نیز به درآمد همراه اول افزوده می‌شود.

براین‌اساس صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت تهیه شده است و نشان می‌دهد همراه اول در سال 1401 نزدیک به 39 هزار میلیارد تومان درآمد تلفیقی و 5963 میلیارد تومان سود خالص داشته است.

بررسی اثر فیلترینگ و اختلالات اینترنت بر درآمد همراه اول

درآمد عملیاتی همراه اول از مسیرهای مختلفی حاصل می‌شود که بخش اعظم آن به درآمد کارکرد مشترکین اختصاص دارد. این شرکت در سال 1401 بیش از 33 هزار و 790 میلیارد تومان درآمد از کارکرد مشترکین خود داشته است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

همراه اول همچنین نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان از استفاده از امکانات شبکه توسط سایر اپراتورها، 1152 میلیارد تومان از سود سرمایه‌گذاری، 912 میلیارد تومان از ارتباطات بین‌الملل مشترکین (وارده)، 121 میلیارد تومان فروش خطوط تلفن همراه و 221 میلیارد تومان از دفاتر خدماتی درآمد داشته است.

درآمد خدمات ارزش‌افزوده این شرکت نیز پس از روندی کاهشی، مجدداً در سال 1401 رشدی تقریباً دوبرابری داشته و به 25 میلیارد تومان رسیده است.

اما درآمد همراه اول از مشترکین خود از چه مسیرهایی حاصل شده؟ کارکرد مشترکین این اپراتور در چهار دسته اصلی مکالمات (خدمات صوتی)، خدمات داده و پیامک، آبونمان مشترکین و مکالمات بین‌الملل (صادره) است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد
گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401

بیشتر بخوانید: همراه اول به عنوان بهترین اپراتور ایران در حوزه فروش برگزیده شد

همراه اول چقدر برای تبلیغات هزینه کرده است؟

طبق گزارش 1401 همراه اول، درآمد این اپراتور از مکالمات برابر 12 هزار و 342 میلیارد تومان بوده که 23 درصد نسبت به سال 1400 افزایش داشته است. درآمد از خدمات داده و پیامک نیز در سال 1401 حدود 20663 میلیارد تومان بوده که رشدی 32 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

بد نیست بدانید 61 درصد از درآمد همراه اول از کارکرد مشترکینش، از خدمات داده و پیامک است. این امر به‌خوبی مؤید آن است که کاهش درآمد شدید همراه اول در پاییز 1401 ناشی از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و چند پلتفرم دیگر بوده که سهم بسزایی در مصرف اینترنت کاربران دارند.

صورت هزینه‌های همراه اول نشان می‌دهد این شرکت طی یک سال گذشته، بیش از 239 میلیارد تومان جهت تبلیغات هزینه کرده و این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 220 میلیارد تومان بوده است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

دارایی‌های ثابت مشهود و نامشهود این شرکت نیز به‌ترتیب 48.4 هزار میلیارد و 1782 میلیارد تومان گزارش شده است.

این شرکت همچون سال‌های گذشته به‌منظور افزایش قدرت رقابتی و رضایت مشترکین خود، اقدام به سرمایه‌گذاری درزمینه تجهیزات جدید ارتباطاتی و ورود به عرصه تکنولوژی‌های روز ازجمله 5G کرده؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که همراه اول معتقد است در افزایش 30 درصدی درآمد عملیاتی‌اش در سال 1401، اثرگذار بوده است.

همراه اول با تدوین برنامه راهبردی پنج‌ساله پیش رو که اجرای آن از ابتدای سال 1398 آغاز شده، چشم‌انداز «یکی از رهبران بازار ICT منطقه، با ارائه خدمات و راهکارهای هوشمند برای توانمندسازی اکوسیستم دیجیتال» در افق پنج‌ساله را هدف قرار داده است.

گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 منتشر شد

به‌منظور پایش مستمر چگونگی دستیابی به اهداف راهبردی، همراه اول معیارها و شاخص‌های کلیدی عملکرد را به شرح تعریف کرده تا علاوه بر سنجش عملکرد شرکت در حوزه فنی، باعث حصول اطمینان از دستیابی شرکت به اهداف راهبردی باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص گزارش عملکرد مالی همراه اول در سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر